Ik ben doodgelukkig dat mijn dochter na 4 jaar nu al meer dan 2 maanden bij mij woont. Het enige probleem is het financiele, het kindergeld gaat nog steeds naar mijn ex-man die weigert het natuurlijk door te storten naar mij, en daar zij nog altijd niet op mijn adres ingeschreven staat kan ik met haar bijvoorbeeld niet naar dokter of tandarts. Normaal gezien zou er 18 juli een nieuw vonnis van de jeugdrechtbank geweest zijn, maar blijkbaar hebben die zoveel werk gehad dat het uitgesteld is naar september. In dit vonnis zou alleen staan dat er (weeral) een sociaal onderzoek komt. Mijn dochter heeft al een paar keer laten weten dat ze bij mij wilt blijven en zeker niet terug naar haar vader (haar kamer is daar ook al ingenomen door haar jongere zus en al haar persoonlijke spullen die daar nog lagen weggegooid). Is er nog een andere manier om haar op mijn adres in te schrijven ??? Binnenkort begint de school en moeten er dus een hele hoop aankopen gedaan worden (zij gaat naar haar laatste jaar in het middelbaar).
Kan u haar domicilie nog niet bij u zetten om bepaalde redenen?
Om haar adres te veranderen is of toelating van de andere ouder nodig of toelating van de rechtbank en dit tot het kind meerderjarig is.
Maar er is nog wel een andere manier, maar deze vraagt wel wat meer tijd en medewerking van de Politie. Je kan namelijk door de politie laten vaststellen dat je dochter haar hoofdverblijfplaats bij jou is en dan naar het gemeentehuis gaan.
Voor het kindergeld zal je echt op de rechter moeten wachten. Tenzij je dochter reeds 18 jaar is, want dan is het zij die bepaald naar waar het kindergeld dat voor haar word uitbetaald gaat. Zij kan het dan zelfs aan zichzelf laten uitbetalen.
Voor de ziekenkas is er geen probleem, vraag gewoon gele briefje aan en laat die direct naar jou adres sturen. ook de terugbetaling kan je direct naar jou laten doen. Dit zijn echt geen probleem, maar een normale werkwijze voor de terugbetaling van medische kosten bij gescheiden ouders.
En daar je dochter nu naar het laatste jaar middelbaar gaat denk ik dat zij reeds 18 is of dat binnen kort toch gaat worden. Dus even tanden bijten en dan is ze meerderjarig en zijn de problemen van zelf opgelost.