Alimentatie ontvangen ??!!??

Plus mama
Topic Starter

Alimentatie ontvangen ??!!??

#1 , 18 dec 2009 13:50

Hallo allemaal, vandaag zijn mijn stoppen doorgeslagen..
Ik ben plus mama van 3 prachtige kinderen en ondertussen ook mama geworden van 1 kindje. Wij voelen ons samen allemaal in ons nopjes !!
De kindjes wonen allemaal thuis en hun bio mama (laat ik haar R noemen) heeft bezoekrecht!! Ja de omgekeerde wereld maar papa heeft het exclusief recht van de kindjes. Nu zijn ze al bijna 7 jaar gescheiden en woont ze al 8j niet meer thuis . Toch wil ze haar zegje hier hebben. U moet wel weten dat ze in die 8 j en de jaren ervoor NOOIT 1€ heeft betaald voor de kindjes .
Dus midden 2003 leer ik mijn man kennen en midden 2004 ben ik bij hen komen wonen. Wetende de de kindjes toen wekelijks naar R gingen met de NODIGE problemen!! Ze heeft een drank probleem dus u kan u eigenlijk niet inbeelden wat dat met zich mee neemt . Leugens, verzinsels, gevaar , ... Na de nodige incidenten en onophoudelijk gestalkt te worden hebben we besloten naar de politie te gaan en alles aan te geven. Die gaf ons de raad om de kindjes thuis te houden omdat via het EOT R bezoekrecht heeft bij ons thuis en waardoor de kids geen gevar meer lopen . Zo gezegd zo gedaan!!Ze heeft dan een jaar niet naar haar kinderen gekeken. Ondertussen zijn we een procedure gestart voor adoptie, waar ze wel en niet mee instemde. Maar toen het eerste brief van het gerecht binnen kwam stond ze ineens voor de deur ( voor 15 min) . Nu kon ze wel komen , juist voor de schone schijn van de rechter.
Dus is ze een procedure gestart om de kinderen bij haar thuis te krijgen ( daar kan ze wel drinken) . De "rechter" ( alle zo noemen ze die mensen toch ) heeft haar een voorlopig tussen vonnis gegeven dat de kinderen moeten meegaan naar haar thuis( mits gebrek aan bewijzen ).
We hadden intussen de heropening van de debatten gevraagd omdat we bewijs hadden dat een geweldadige man met haar samen woont( via gerechtsdeurwaarder) en de nodige foto's van drankverslaving! Maar ja de uitspraak was al gevallen en dus moesten we in beroep!! julie moeten wel weten dat de kinderen niet naar R wouden gaan . Omdat we bewijs hadden van deze twee zaken hebben we de kinderen niet verplicht om mee te gaan . ( Dat was dus een grote flater!!) Eens in Gent aangekomen hebben ze ons verweten voor het aantasten van de privacy van mevrouw en ons een dwangsom opgelegd van 2500€ voor al de keren dat de kinderen niet meegegeven werden. Natuurlijk is het zo ver gekomen dat de kindjes niet mee gingen en heeft de gerechtsdeurwaarder opgesteld dat de kinderen niet mee wilden gaan, thans werden ze aangemoedigd door de vader! . Nu hebben we al de nodige kosten moeten doen om toch met verlof te gaan samen met de kinderen , want R vond plots dat we maar eerst 7500€ moesten betalen aan haar en dan was alles in orde. U moet wel weten dat de kinderen mee gingen naar haar thuis maar dat ze ze heel vaak al na een half uur terug brengt of gewoon niet kwam halen..Zoveel houd ze van haar kinderen. Na veel rechters en rechtbanken zijn we terug bij de rechter in Gent gekomen en die man heeft ingezien dat die dwangsom eigenlijk mis was en heeft die nu anno 2009 opgeheven. U moet weten dat ze nu weeral een jaar niet meer achter de kinderen is geweest!! Nu komt de aap uit de mauw!!! Ze eist van ons die 2500€ maar is ons ongeveer z'n 20000€ verschuldigd!!! En weet u wat, ze staat nu op de collectieve schuldbemiddeling.. Werkt sinds september van dit jaar en we hebben NOG STEEDS geen euro ontvangen!! Ze woont officieel samen met die geweldadige vent EN ZE KRIJGT WEER AL DE RECHTEN, GEEN PLICHTEN!! Wij moeten haar nu 3600€ en zij moet ons 0€ omdat ze op de collectieve staat!!! Zij heeft een inkomen van ongeveer 1000€ ( parttime) hij werkt in de bouw ongeveer 200€ . Maar ze hebben geen geld!!???!! Wij werken beide en hebben ongeveer evenveel maar wij zorgen wel voor onze kinderen en houden op het einde van de maand niet meer veel over!!! IK BETAAL VOOR HAAR KINDEREN EN ZIJ BETAALT NIETS !!!! Voort die 75€ per kind per maand !! dus 225€ das alles wat ze moet betalen per maand en zelfs dat wil ze niet!!!!! En weet je wat het Kortrijks gerecht vind dat NORMAAL !!! Ik zou eens willen chatten , praten met die mannen... Denken die uberhaut aan het kind ????? NEE alleen aan die arme drankverslaafde R ( trut) . Wat is het gerecht toch geworden???? ONRECHT ... patat we moeten nu weeral in beroep in Gent om te hopen dat ze daar zien dat het voor haar een geld spelletje is en dat het NIETS te maken heeft met liefde en houden van haar kinderen . Heeft iemand raad voor ons want wij geloven niet meer in het Belgische rechtssysteem!!! Wij geven alles wat we kunnen, we doen alles via het boekje en dan toch altijd de deksel tegen uw neus krijgen frusterend !!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2009 19:14

Als u zaken doet die niet wettig zijn krijg je uiteraard ook het deksel op uw neus. En dan is het daarna eens zo moeilijk om te bewijzen dat het een simpele vergissing was - ter goeder trouw.
U moet aan dossieropbouw doen en alles wat er gezegd en gedaan wordt registreren.
vb - elke maal dat ze niet komt - melding bij politie
elke maal geen alimentatie betaald - klacht bij politie met PV
voor elk feit waarvan u vind dat kinderen in gevaar zijn bij haar
- PV POS en kind in gevaar ...
Jeugdbescherminscomitie vragen sociaal onderzoek op te starten inzake leefomstandigheden als de kinderen daar zijn.
vaststellingen via officiële weg dat ze samenwonen.
enz enz
En ja ik weet ook dat rechter soms onvoorstelbare vonnissen schrijven maar dan nog

Rebel-with-a-cause

#3 , 19 dec 2009 23:12

En weet u wat, ze staat nu op de collectieve schuldbemiddeling.. Werkt sinds september van dit jaar en we hebben NOG STEEDS geen euro ontvangen!! Ze woont officieel samen met die geweldadige vent EN ZE KRIJGT WEER AL DE RECHTEN, GEEN PLICHTEN!! Wij moeten haar nu 3600€ en zij moet ons 0€ omdat ze op de collectieve staat!!! Zij heeft een inkomen van ongeveer 1000€ ( parttime) hij werkt in de bouw ongeveer 200€ . Maar ze hebben geen geld!!???!! Wij werken beide en hebben ongeveer evenveel maar wij zorgen wel voor onze kinderen en houden op het einde van de maand niet meer veel over!!! IK BETAAL VOOR HAAR KINDEREN EN ZIJ BETAALT NIETS !!!! Voort die 75€ per kind per maand !! dus 225€ das alles wat ze moet betalen per maand en zelfs dat wil ze niet!!!!!

Dit ligt wel in jullie eigen handen. Als er een vonnis is waarin vermeld staat dat zij alimentatie moet betalen dan kan de schuldbemiddelaar daar niet omheen.
Neem contact op met de schuldbemiddelaar en leg het vonnis voor. Die zal dan de nodige aanpassingen doorvoeren.

Reclame

Terug naar “Andere”