Hallo allemaal,
Even een vraagje.
Vorige week werd ik door de jonge assistent-manager (ze stond erg op haar titel, ik schat haar tussen 25 en 30 jaar oud) van een grootwarenhuis tegengehouden voor winkeldiefstal, namelijk van een klein potje nagellak.
De dame in kwestie was dan nog erg op haar teen getrapt omdat ik gewoon beleefd bleef tijdens de procedure (ze had wellicht verwacht dat ik zou gaan smeken of huilen...) zelfs toen de politie erbij kwam. De politie nam een verhoor af van haar, maar niet van mij (!) en waren verder vrij vriendelijk tegen mij. Toen de verantwoordelijke agent vroeg wat ik hiermee wou doen, heb ik gewoon de nagellak betaald (ik weet het, het klinkt dom, maar ik heb een aantal psychiatrische problemen waaronder koopverslaving en kleptomanie). Onder elkaar hoorde ik de agenten zeggen dat de winkelbediende de zaak wel ?rg persoonlijk opvatte.
Toen zij (de assistent-manager van de winkel dus) mijn handtas doorzocht vond ze een aantal voorschriften van mijn arts (psychiater), waarop ze ook al een schampere reactie op gaf, terwijl ze zelf in haar woede-uitbarsting tegen mij had geroepen dat ik "me moest laten behandelen". Hetgeen ik ongehoord vind - maar dat is buiten de kwestie.
Waar het eigenlijk om gaat : ze vond in mijn tas ook een aantal kortingbons die ik uit de winkelrekken had meegenomen.
Daarop zei ze : "Die bons zal je dan toch ergens anders moeten gaan afgeven want hier ben je niet meer welkom".
Nu vraag ik me af of een personeelslid van een grootwarenhuisketen zomaar iemand kan weigeren de winkel binnen te komen. Ik heb geprobeerd er enige info over te vinden maar onder de term "winkelverbod" vind ik niet wat ik zoek.
De winkel is bovendien enkele straten verder van waar ik woon. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zij mij om zo'n onbenullige reden kan weigeren daar mijn inkopen te komen doen, dat zou immers betekenen dat ik (zonder auto!) een veel langere weg zou moeten afleggen.
Alle info welkom, dank bij voorbaat !
Groetjes,
Ikke