Omgangsrecht

krissie

Re: Omgangsrecht

#16 , 24 mei 2006 18:10

Hallo, ik heb 2 dochters (14 en 16 jaar), mijn ouders (hun grootouders) en ik hebben hun ongeveer 3 jaar niet meer gezien, zij verblijven bij hun vader. Doch heb ik nog steeds omgangsrecht maar ik krijg ze niet te zien. Ik betaal al een hele tijd onderhoudsgeld en sinds begin dit jaar heeft mijn ex het verkregen dat ik ipv 150? per maand 270? (!) per maand moet betalen (voor de 2 samen). Na dit vonnis had ik recht op een pro deo, ben opnieuw naar de Jeugdrechtbank gestapt en heb nu een tussenvonnis gekregen. Voor de 2de maal in die 3 jaar krijgen we een sociaal onderzoek. Nu heb ik vernomen van mijn advocate dat mijn ex weigert het voorschot van 350? te betalen en dat ik als meest "gerede" partij het totaal bedrag van 700? zou moeten betalen, zijn deel voorschieten. In het tussenvonnis wordt wel verkeerdelijk vermeld dat ik nog steeds 150? betaal ... en er is totaal geen sprake dat mijn advocate pro deo werkt. Ik heb nu zelf contact genomen met de gerechtsdeskundige , volgens haar was er direct een sociaal assistent aangeduid voor het onderzoek (gratis), moest de rechtbank van al deze feiten op de hoogte geweest zijn .... Ikzelf was niet op de laatste zitting, mijn advocate was mij "vergeten" te verwittigen ... Wat moet ik nu doen ? Kan ik een herziening van dit tussenvonnis krijgen ??? Gij mij AUB raad, ik zit weer met mijn handen in mijn haar !! Dank u
Beste mama,
EEN MOEDER KAN NIET VERVANGEN WORDEN. DOOR NIEMAND
Zelfs niet door de vader.
Ze zijn uit jou geboren.
Ze zijn uit jou ontsproten.
Ze zijn je bloed, ze blijven van jou..........sterkte
: Doe steeds uw best, laat de moed nooit zakken, geef u nooit gewonnen. Misschien zullen anderen u erom haten.
Maar wie u haat zal de strijd nooit winnen, tenzij u hem gaat haten.
En dan vernietigt u uzelf:
R. Nixon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Froezel

#17 , 24 mei 2006 22:21

Bedankt Krissie, voor de mooie woorden.
Heb 14 dagen geleden een brief naar mijn dochters gestuurd, waar hun papa na bijna 5 jaar ineens heeft opgereageerd, hij had mijn brief ook gelezen en het had hem aangegrepen ... Hij heeft mij dan foto's van de kinderen doorgestuurd via e-mail en mij belooft dat hij er alles (...) zou aan doen om de kinderen zo ver te krijgen onder ons 4 iets te gaan drinken (mijn vraag aan de Jeugdrechtbank was om naar een neutrale bezoekruimte te gaan). Heb ondertussen al 2 maal de kans gekregen om met mijn oudste dochter te kunnen chatten, zij had mij haar e-mail adres ook doorgegeven. Heb dan verleden week al mijn moed bijeen geraapt en ben in de vroege avond naar hen thuis gereden ! Ik kwam nogal ongelegen want mijn ex had "bezoek", maar heb uiteindelijk toch eventjes met de kinderen kunnen praten ! Verschietachtig om ze na zovele jaren terug te zien, echt tieners geworden. Blijkbaar vonden ze het toen allebei een goed idee om eens af te spreken. Natuurlijk kan het voor mij nu niet rap genoeg zijn dat we mekaar nog eens ontmoeten en heb mijn ex daarom gisteren nog maar eens een mailtje gestuurd met de vraag of hij al wist wanneer we konden afspreken. Antwoord was binnen de 2 weken (???) maar de kinderen zagen het nu toch niet echt zo zitten.
Ik heb natuurlijk de voorbije dagen in een soort droomland geleefd, kon het moeilijk verstaan dat er ineens op zo'n korte tijd zoveel gebeurd, maar ik blijf dus hopen, het is het enige waar ik nog voor leef.
Nog eens bedankt Krissie.
Groetjes

krissie

#18 , 25 mei 2006 16:54

Blijf erin geloven ... hoe langer de afstand (in tijd bedoel ik) tss moeder of vader en de kinderen hoe moeilijker. Maar dit komt goed!! Blijf erin geloven en probeer niet t? opdringerig te zijn naar de kinderen toe. De band IS ER , maar die moet nu gewoon de tijd krijgen te herstellen. Het is ongelofelijk hoe kinderen ,ja zelfs volwassenen kunnen bewerkt worden en daar is zelfs niet zoveel tijd voor nodig!! Als je internet hebt, kijk dan eens op google en tik het PAS syndroom in. Daar staat ongelofelijk veel info op omtrent ouderverstoting... Hoe dan ook is het een misdaad van de ene ouder om de andere in discredit te brengen . Als je je kinderen graag ziet ontneem je g??n ouder niet de vader en zeker niet de moeder!! Dit is niet graag zien maar een afrekening tussen volwassen mensen ten koste van de kinderen. ZIELIG....maar ze bestaan . Als je wil mag je mij steeds een pb zenden
Groetjes en sterkte krissie
: Doe steeds uw best, laat de moed nooit zakken, geef u nooit gewonnen. Misschien zullen anderen u erom haten.
Maar wie u haat zal de strijd nooit winnen, tenzij u hem gaat haten.
En dan vernietigt u uzelf:
R. Nixon

Reclame

Froezel

#19 , 10 jun 2006 16:43

Dag,

Tot mijn grote verbazing ben ik afgelopen woensdag mijn oudste dochter bij haar thuis moeten gaan oppikken, het was daar grote ruzie geweest.
Mijn ex-man was ook aanwezig. Ze woont dus nu bij mij.
Ik betaal wel onderhoudsgeld aan mijn ex voor de 2 kinderen. Ik heb deze doorlopende opdracht direct stop gezet omdat zij blijkbaar zo goed als geen kleren of schoenen heeft. Heb voor haar op deze paar dagen al 2 paar schoenen gekocht omdat zij met gaten in haar schoenen rondliep !!!
Wat moet ik nu juist doen om niet in de problemen te geraken ? Ik heb al met hem gepraat en toen zei hij dat hij naar de politie kon gaan omdat ik haar had meegenomen .... ! Zij blijft toch nog altijd ook mijn dochter en op papier staat dat zij om de 14 dagen een weekend naar mij moet komen, wat al 4 jaar geleden is. Zij is 16 wordt binnenkort 17 jaar, is er iets dat zij zelf moet doen om geen problemen te krijgen ?
Mama

Terug naar “Andere”