Goededag...
Ik vraag me af of de forensich psychiatrische kliniek aan de hand van de wattsapp berichten maatregelen kunnen treffen als hun de berichten van de tegen partij hebben ingezien?
Is dit ook geen privacy schending?
Forensisch Psychiatrische Kliniek is iets typisch Nederlands. Als uw vraag zich over feiten in Nederland gaat, moet u zich tot een forum richten dat zich toespitst op de Nederlandse wetgeving ipv de Belgische.Goededag...
Ik vraag me af of de forensich psychiatrische kliniek aan de hand van de wattsapp berichten maatregelen kunnen treffen als hun de berichten van de tegen partij hebben ingezien?
Is dit ook geen privacy schending?
Niet noodzakelijk. Stel dat een patient uit het ziekenhuis een dreigbericht gestuurd heeft naar een familielid, en dit familielid stapt naar het ziekenhuis en zegt "Kijk, jullie patient heeft dit naar mij gestuurd!", dan is er helemaal niets onwettigs gebeurd, en is er ook geen bevelschrift nodig geweest, en is het ziekenhuis toch op de hoogte van het bericht.En om uw berichten te lezen dan zijn dat andere diensten die op basis van een gerechtelijk onderzoek een bevelschrift hebben.