Sociale studie, kosten?

afriend
Topic Starter

Sociale studie, kosten?

#1 , 17 feb 2009 14:13

Ik lees dat er voor een sociale studie kosten worden aangerekend? Mijn ex en ik zijn momenteel beland in een zaak bij de jeugdrechter ivm de omgangsregeling voor mijn zoon. Ze wil de co ouderschap verbreken en heeft hiervoor een sociale assistente gevraagd aan de jeugdrechter. Mijn advokaat is hiermee akkoord gegaan? Voor wie zijn de kosten? Ik lees op sommige forums dat die nog al heel hoog kunnen oplopen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 19 feb 2009 10:32

De kosten van de sociale studie zijn gerechtskosten waarvoor geldt :
“Art.1017.Tenzij...verwijst ieder eindvonnis, zelfs ambtshalve, de in het ongelijk gestelde partij in de kosten, onverminderd de overeenkomst tussen partijen, die het eventueel bekrachtigt...De kosten kunnen worden omgeslagen zoals de rechter het raadzaam oordeelt, hetzij wanneer de partijen onderscheidenlijk omtrent enig geschilpunt in het ongelijk zijn gesteld, hetzij over echtgenoten...”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”