Kijk,
het grote probleem bij mij is dat ik geen capitalist ben. De advocate die de goaderen van mijn moeder beheert zit altijd te schermen met het feit dat "ik niet met geld kan omgaan".
Ik heb inderdaad niet veel over per maand om te sparen, mijn uitkering is niet zo groot maar dat neemt toch niet weg dat ik daar niet in staat zou voor zijn ?
De advocaat in kwestie kent me zelfs niet eens, maar heeft vroeger eens gehoord dat ik nogal veel spendeerde aan muziek instrumente. Muziek en/of computer reparatie zijn zowat de enige dingen die ik zou kunnen doen om mogelijk wat verder te komen in het leven. Dit wil echter niet betekenen dat ik zomaar alles aan ramen en deuren uit gooi en overal een schuldenberg heb.
Ik heb welgeteld ??n lening lopen en dat is op een nieuwe tv, waar ik toch wel recht op heb als de oude versleten is ?
Ik heb Marrianne de Boodt zelf al eens gebeld en ook ontmoet op een similes avond (waar ik nu lid van ben). Zij raadde mij aan niet al te veel kabaal rond te maken en het te laten zoals het is.
Recente kafkaiaanse situaties hebben mij echter weer aan het denken gezet en doen mij mateloos ergeren aan het feit dat men collectief het hoofd in het zand steekt.
En dan wil ik even vragen: wat zijn doorslaggevende elementen ? Ik weet zelfs niet of alles correct wordt gedaan want het laatste dat we kregen was een soort van lopend overzicht met bepaalde inkomsten en uitgaven zonder veel verklaring over het "effecten" gedeelte en een totaal saldo.
Maar alle emotionele en practische randschade die ik van dit soort ver van je bed beheer meemaak , zijn dat dan geen criteria om toch minstens een herziening aan te vragen ?
Trouwens, moet ik tevreden zijn met de manier waarop de advocaat beheerder het bewute artikel van de wet dat in ??n van de posts hierboven gegeven werd ?
Art. 488bis, F, ? 5, B.W. bepaalt weliswaar: ?Binnen de perken van de inkomsten die hij ontvangt betaalt de voorlopige bewindvoerder de kosten van onderhoud en behandeling die ten laste zijn van de beschermde persoon en stelt hem de sommen ter beschikking die hij nodig acht voor de verbetering van zijn lot?,
Ik heb toch mijn bedenkingen over de manier waarop onze beheerder dit doet. Nogal op een aristocratische manier zelfs.
Je kan het toch wel ironisch noemen dat - nu mijn moeder is opgenomen - en iedereen wijgerachtig staat om me verder te helpen NET de oorzaak gaat zijn dat ik op mijn rekening schulden zal moeten maken.
Ik wil trouwens toch ook eens het fijne weten van heel dat gedoe met die vakmannen. Ik stel een plan op om voor dit huis waarin mijn moeder en ik wonen een renovatie op te stellen en ik krijg reactie terug dat men daar 2 onafhankelijke vakmannen wilt voor raadplegen om te zien welke de voordeligste is. Is dat een wet die dit regelt ?
Ook hier wordt ik gewoon voorbijgestoken en gepasseerd en is mijn mening als inwonende blijkbaar van geen tel.