vereffening en verdeling

karinedo
Topic Starter

vereffening en verdeling

#1 , 07 okt 2015 21:33

Heb sinds 2012 reeds wettelijke samenwoonst beëindigd.
De vereffening en verdeling is nog niet officieel gebeurd. Qua verdeling roerende goederen meubilair enz zijn er afspraken gemaakt en nageleefd, echter niets op papier, daar partner de goederenlijst niet ondertekend heeft.

Ik heb al een aangetekend schrijven naar ex-partner verstuurd met de vraag om samen te gaan zitten en er uit te komen, dit omdat dit kostenbesparend is. Ik kreeg geen reactie.

Mijn advocaat heeft inmiddels contact opgenomen met zijn advocaat, dit met een voorstel. Echter die meester schrijft in een vertrouwelijke email naar mijn advocate dat hij zelf niet weet of hij nog mandaat heeft, gezien mijn ex geen contact meer opneemt met hem, tevens voegt hij er aan toe dat hij zijn client niet zal kunnen overtuigen om in te gaan op mijn voorstel, omdat hij er vanuit gaat dat ik moet meebetalen in bepaalde persoonlijke schulden van hem van zijn firma.
Bizar, het is dus niet duidelijk of zijn advocaat contact opgenomen heeft met mijn ex? Mag ik zelf contact opnemen met zijn advocaat om dit te vragen?

Nu een even bizarre vraag: Kan ik eisen om tot vereffening en verdeling te komen met een minimum aan kosten. Anders zal het handenvol geld gaan kosten via de rechtbank. Bijkomende vraag is, stel dat het voor de rechtbank moet gebeuren, kan ik dan de kosten verhalen op de partij die niet in vereffening en verdeling wenst te gaan in onderling overleg, zelfs niet via onderlinge overeenkomsten via onze advocaten?

Maw kan de partner opgelegd worden, indien hij niet wilt meewerken en het been dus echt stijf houdt (ps er zijn geen kinderen en geen onroerende goederen) om tot een overeenkomst te komen zonder tijdrovende en geldverslindende procedures. Ik denk daarbij vb aan Notaris.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
karinedo
Topic Starter

#2 , 07 okt 2015 21:36

Excuses, de wettelijk samenwoonst heb ik beëindigd januari 2013, niet in 2012.

Reclame

Terug naar “Andere”