Onderhands contract ongeldig?

vickydb1984
Topic Starter

Onderhands contract ongeldig?

#1 , 09 jan 2015 22:07

Hallo,

ik heb een vraag maar ik weet niet waar ze thuishoorde dus zet ik ze hier maar neer.

mijn exvriend en ik hebben een onderhandse schriftelijke overeenkomst ivm een afbetaling voor werken in de woning die we verkocht hebben.
Hij had dit bedrag van 2800 euro betaalt aan de aannemer, maar ik kon op dat moment geen 1400 euro ophoesten dus zijn wij overeengekomen dat ik dit gespreid over 4 maanden zou betalen.
Er werd een afbetalingsplan opgemaakt door mij (schriftelijk) en opgestuurd via de post.
Mijn ex heeft dit gehandtekend en gekopieerd en dan teruggestuurd via gewone post naar mij.
Maar nu heb ik gezien dat hij op die kopie met blauwe stylo een datum heeft bijgezet naast zijn handtekening.
Mag dit zomaar? Is het dan niet ongeldig?
Ik zou er niet mee inzitten om de helft te betalen, maar nu ben ik te weten gekomen dat hij 5000 euro extra heeft gekregen bij de verkoop van de woning omdat hij de aangekochte vloer heeft laten annuleren en dit bedrag is volledig op zijn rekening gekomen.
Ik vind het natuurlijk schandalig dat hij mij dan ook nog eens 1400 euro durft te vragen...
Alvast bedankt!

Vicky

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 10 jan 2015 01:19

Bewijs verzamelen en hem er mee confronteren.

vickydb1984
Topic Starter

#3 , 10 jan 2015 10:57

Ja ben ik mee bezig maar ik wil weten of het wel de moeite is. Want ik heb die overeenkomst getekent. Maar als die ongeldig blijkt te zijn doordat hij achteraf een wijziging heeft aangebracht dan moet ik sowieso niet betalen. Ik heb hem al geconfronteerd maar ze dreigen met de rechtbank...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jan 2015 11:09

Een overeenkomst wordt niet ongeldig door de datum van ondertekening bij de handtekening te plaatsen. Dat geeft alleen maar aan wanneer deze persoon zijn handtekening heeft geplaatst

vickydb1984
Topic Starter

#5 , 10 jan 2015 17:52

Okeej. Ik dacht dat het ongeldig was vanaf er achteraf iets gewijzigd werd aan de overeenkomst. Omdat het nu geen 3 dezelfde exemplaren meer zijn...

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jan 2015 20:19

Aan de overeenkomst zelf, de tekst dus, werd toch niets gewijzigd. Dus ze blijft geldig

Sirkii

#7 , 10 jan 2015 22:07

Jij moet hem 1400 euro en hij moet je 2500 euro (in de veronderstelling dat die 5000 euro elk de helft betaald werd). Jij wil eerlijk zijn dus hij mag dat ook wel zijn.

Terug naar “Andere”