omgangsregeling halfbroertje

wanja
Topic Starter

omgangsregeling halfbroertje

#1 , 20 jun 2014 15:59

Mijn vader is een aantal jaar geleden overleden, hij was hertrouwd en had er zoontje mee.
Nu is mijn stiefmoeder of hoe ik het ook moet noemen plots vertrokken naar haar land van herkomst samen met mijn halfbroertje.
Ze heeft aan niemand iets laten weten, zelfs niet aan de school. Ik kan wel vermoeden waar ze is maar zeker weet ik het niet.
Ik heb geen telefoonnummer of zo waar ik contact met mijn halfbroertje kan opnemen. Ik had toch graag een omgangsregeling gehad omtrent mijn halfbroertje, temeer omdat ik mijn vader beloofd heb om voor hem te zorgen, maar dat is moeilijk als hij zo ver weg is en ik hanteer haar taal niet.
welke stappen kan ik ondernemen om in contact te komen met hun ? als het kan liefst zonder advocaat (kan ik me niet permitteren)?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
joppe_superheld

#2 , 25 jun 2014 13:06

Heeft u al geprobeerd om een pro-deo advocaat aan te vragen?
Tevens kan u via het ocmw altijd terecht voor gratis juridisch advies. Zij kunnen u echt goed verder helpen met deze kwestie.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2014 19:10

Hoe is de erfenis van uw vader geregeld?
Woonde stiefmoeder dan nog in België?
Mogelijk kan u met uittreksel van verwantschap vader ook de gegevens van uw broer krijgen bij de gemeente.
Dat kan dan gaan van verhuisd naar 'Ergensland' of verhuist naar Ergensland gemeente daar adres Hierstraat 2' maar is moeilijk.
PS soms via sociale sites ook wel wat te vinden.

Reclame

wanja
Topic Starter

#4 , 29 jun 2014 22:17

Heeft u al geprobeerd om een pro-deo advocaat aan te vragen?
Tevens kan u via het ocmw altijd terecht voor gratis juridisch advies. Zij kunnen u echt goed verder helpen met deze kwestie.
kom niet in aanmerking voor een pro deo omdat ze het loon van mijn dochter er bij telde, zij werkt als jobstudent.

Terug naar “Andere”