Blokkeren email wegens 'spam'

kiltair2
Topic Starter
Berichten: 5

Blokkeren email wegens 'spam'

#1 , 03 mar 2008 11:27

Beste,

Verleden week kreeg ik een emailtje van mijn broer in Zuid-Amerika. Hij stelt het goed, etc. Telenet markeerde het emailtje als 'spam'. Als ik had gekozen om automatisch spam te verwijderen in mijn telenet-settings, had ik deze email nooit gekregen. In dit geval niet erg... (ps: hij had het *niet* over viagra of penisverlenging, maar over het mooie weer in Ushuaia)

Ik werk thuis en email is mijn belangrijkste communicatiekanaal. Ik stuurde vrijdag een email naar een klant ivm een herstelling. Email nooit toegekomen. Waarschijnlijk automatisch gemarkeerd als 'spam' en verwijderd.

Is een internet provider volgens de (Belgische) wetgeving niet verplicht om te verwittigen als een naam (in dit geval een email adres) in de spam 'black list' terecht komt? Zou een internet provider niet moeten verwittigen dat een email niet kon afgeleverd worden omdat het als 'spam' gemarkeerd is?

bedankt!
Jan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 03 mar 2008 12:38

Zie de wet betreffende bepaalde juridische aspecten van de diensten van de informatiemaatschappij(11 maart 2003) en KB tot reglementering van het verzenden van reclame per elektronische post(4 april 2003)


http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_N.pl?cn=2003031132

http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_N.pl?cn=2003040486

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#3 , 03 mar 2008 13:53

Dit beantwoordt uw vraag niet op een juridisch vlak, maar het kan wel helpen:

Het "verdwijnen" van mailtjes is bij Telenet schering en inslag. Ik mag het dagelijks horen van kennissen en cursisten. Het mankement zit inderdaad bij hun spamfilter. Ik zou aanraden deze volledig uit te schakelen en lokaal op uw eigen PC te filteren. Controleer ook regelmatig of Telenet deze functie niet automatisch weer ingeschakeld heeft, want dat gebeurt ook.

Verder zou ik u aanraden om een e-mailadres te nemen bij een professionele host die totaal onafhankelijk is van uw Provider. Dit laat u ook toe om makkelijk van Provider te veranderen zonder dat uw e-mailadres verandert.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Terug naar “Andere”