indekken tegen schulden vorige inwoner?

kruznik
Topic Starter

indekken tegen schulden vorige inwoner?

#1 , 15 dec 2013 13:11

Hallo,

Ik heb sedert een week nu een woning gekocht van een verhuurder die problemen had met slecht betalende huurders.
Het huis staat nu een 4,5 tal maanden leeg maar er komt nog steeds post toe voor de huurder.
Hierin zitten vele betalingen en aanmaningen, evenals aangetekende zendingen.
Hoe weet ik dit? Dit staat vermeld van sommige brieven aan de buitenkant want briefgeheim is uiteraard altijd van tel.

Hoe kan ik mij indekken dat er niet opeens een deurwaarder aan de deur staat voor die huuurder?

Ik ga morgen ook met die briefwisseling naar de post om te melden dat die persoon niet op mijn adres meer woont.

Alvast voor dank voor enige info. Dit is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom aangezien ik nog bij mijn ouders inwoon.

MVG

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 15 dec 2013 14:39

Briefwisseling terug naar post doen of in de bus droppen. Op elke brief of aangetekende zending schrijf je dat die persoon niet op dat adres woont. Met het bewijs van u aankoop ga je naar de gemeente, vraag of er iemand zijn domicilie heeft op het adres van u huis. Indien niemand zijn domicilie daar heeft moet je ook niet bang zijn voor een deurwaarder.

artemis

#3 , 15 dec 2013 14:57

Zo snel mogelijk informeren bij uw dienst Bevolking naar eventuele domicilies op uw adres. Bij sommige gemeentes kan dat simpelweg telefonisch. Vraag telkens naar de datum van uitschrijving van de vorige bewoner.
Indien er nog een domicilie is moet u aan de wijkagent vragen om de persoon ambtelijk te laten schrappen. Dit is een procedure die meerdere maanden in beslag kan nemen. Daarom vraagt u dan tevens aan de wijkagent om een attest op te stellen waarop die verklaart dat de procedure van ambtelijke schrapping van persoon X lopende is, dat u de nieuwe eigenaar bent sinds xx/xx/2013, en dat u geen uitstaans hebt met persoon X. Dit attest kan u aan uw voordeur uithangen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 dec 2013 15:23

Hoie komen die aangetekende brieven in uw bezit? Indien de oude bewoner ze niet aftekent bij de postbode, steekt die toch gewoon een briefje in de bus, en binnen x dagen gaat brief vanzelf terug naar afzender.

artemis

#5 , 15 dec 2013 15:45

Hoie komen die aangetekende brieven in uw bezit? Indien de oude bewoner ze niet aftekent bij de postbode, steekt die toch gewoon een briefje in de bus, en binnen x dagen gaat brief vanzelf terug naar afzender.
Misschien bedoelt de TS kaartjes van aangetekende zendingen.

Vandebos

#6 , 15 dec 2013 16:17

Of is het een postbode die zelf parafeert en deponeert, komt nog steeds voor...

kruznik
Topic Starter

#7 , 15 dec 2013 17:49

het zijn meerdere kaartjes dat de aangetekende zendingen op het postkantoor liggen.
Bedankt voor de info!

Vandebos

#8 , 19 dec 2013 14:13

U vermeld op de kaartjes dat X niet meer op dit adres woont (kan je aanduiden dacht ik) en geeft ze af bij post.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 dec 2013 23:43

of in de meest nabije postbus... alhoewel die nu ver te zoeken zijn.

Terug naar “Andere”