Ik zit met een ernstige probleem. Mijn familie is niet zoals alle andere families, mijn moeder moet namelijk heel alleen voor haar zieke moeder zorgen (dementie) en alle andere familieleden willen haar niet helpen. Nu heeft mijn moeder als een goede dochter alles voor haar gedaan. Gaan koken, poetsen en haar eten kopen, terwijl andere familieleden achter haar rug geld hebben gestolen. Nu willen deze familieleden het resterende geld zo weinig mogelijk spenderen zodanig dat ze zoveel mogelijk kunnen innen als ze te sterven komt.
Nu hebben mijn andere familieleden de OCMW aangesteld en nu moet ze waarschijnlijk verklaren wat er met het geld gebeurd is, maar mijn moeder had dit nooit verwacht en ze gaat kunnen uitleggen wat er met het geld gebeurd is, maar ze kan dit natuurlijk niet bewijzen. Nu is het woord van alle familieleden tegen die van mijn moeder. Nu is de vraag hoe ze haar eigen kan verdedigen?
Verder is het ook niet eerlijk want ze heeft veel moeten opofferen voor mijn grootmoeder terwijl ze heel veel tijd in haar gestoken heeft en nu zou iedereen een gelijke deel van het geld moeten krijgen terwijl de anderen dat eerlijk niet verdient hebben. Hierbij is de vraag als er niets ondernomen kan worden om dit toch eerlijk te laten verdelen? Want mijn grootmoeder kan inderdaad beamen dat mijn moeder haar altijd geholpen heeft. Want ze is een beetje dement maar geloof me ze weet heel goed wat ze doet.