Ik weet niet wat ik hiermee moet of kan doen...

bolleke11
Topic Starter

Ik weet niet wat ik hiermee moet of kan doen...

#1 , 21 okt 2007 22:45

Ik hoop dat iemand mij hier raad kan geven ivm het volgende;

Mijn broer "waarmee ik geen contact meer heb en waar ik ook nooit geen contact meer mee wil hebben" zit sinds een groot jaar in de gevangenis en dit wegens verkrachting.
De eerste maanden dat hij daar zat wou ik hem niet horen en vooral niet meer zien en dan na een paar maanden heeft hij mij een brief geschreven met de vraag of ik hem eens zou willen komen bezoeken want dat hij niemand zag van de familie. In het begin wou ik hier niet op in gaan maar omdat hij mij soms al wel eens belde en bleef smeken om eens te willen komen had ik dan uiteindelijk gezegd tegen hem dat ik wel eens zou komen.
Een paar dagen voor ik naar hem toe wou gaan was ik op internet in het archief aan het kijken van een krant en daar kwam ik ineens een artikel tegen dat ging over de zaak waarvoor 'mijn" broer nu zit en ik begon dit te lezen en daar stond helemaal als laatste als pleidooi van zijn advocaat :
Mijn cliënt schaamt zich. Hij was dronken, maar dat is geen excuus. Hij zal zijn verantwoordelijkheid nemen. In zijn jeugd werd hij seksueel benaderd door zijn zus. Hij groeide op in een gezin waar drugs- en drankmisbruik schering en inslag waren.

Ik was hier kapot van en nog steeds en ik kan niet begrijpen of ik kon niet begrijpen waarom hij zoiets over mij zou gezegd hebben omdat ik voor hem altijd goed ben geweest. Ik ben amper 2 jaar ouder dan hem en wat het allemaal nog erger maakt is dat hij heel goed weet dat ik door zijn vader " mijn stiefvader" zelf jarenlang sexueel misbruikt ben geweest nl van mijn 6 tot mijn 12 jaar.

Vorige week had hij naar mijn moeder gebeld en zei had hem hierover aangesproken en gevraagd waar hij het haalde om zulke leugens te zitten vertellen en eerst moet hij geantwoord hebben dat dat niet waar was want dat ze dat zomaar in de krant zouden gezet hebben maar toen gaf hij het toch toe en hij zei " ik moest toch iets zeggen" met andere woorden hij heeft deze leugens gebruikt om verzachtende omstandigheden te kunnen krijgen!

Ik heb ooit al heel veel vergeven en vergeten misschien wel teveel maar dit word teveel om nog te kunnen vergeven en vooral te kunnen vergeten.
Ik ben nog nooit voor mezelf op gekomen en ik heb altijd maar over me heen laten lopen maar dit wil ik zo niet meer laten.
En daarom mijn vraag hier wat ik hier aan kan doen, kan ik tegen hem klacht indienen of iets anders want ik ben hier gewoon kapot van en ik wil het hier deze keer niet bij laten!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding