Hallo,
mijn broer heeft op 20 jarige leeftijd (vermoedelijk) een kind verwekt en het ook erkend...maar niet op zijn naam gezet daar zijn toenmalige vriendin dit niet wou!heeft er een jaar voor gezorgt en is nadien buitengegooid door de moeder van dit kind!
achteraf zei ze dat dit kind niet van hem is...wat wij zowiezo al niet geloofden daar ze met andere mannen ging!
hij heeft dit kind nog regelmatig gezien tot zijn 6de levensjaar!
nu is er nooit geld geeisd....nog verder contact geweest tussen beiden!
ondertussen is dat kind 12 jaar en wil hij zijn vader zien!
een jaar geleden werden er brieven gestuurd van de moeder waarin ze vroeg om contact...daar haar zoon dit wenst!ze zegt nadrukkelijk dat het niet om het geld gaat,dat ze niets tekort komt maar dat ze alleen haar zoon gelukkig wil zien!
nu 3 maand geleden kwam er weer een brief...met dezelfde uitleg in grote lijnen!wij hebben nooit op deze brieven geantwoord!
maandag kwam er een brief van de jeugdrechtbank dat mn broer terecht word gesteld ivm de problematische toestand vant kind!blijkt dus dat hij onder toezicht staat omdat hij regelmatig van school wegbleef en een schoolfobie had...en dat da toezicht nu na een jaar weer besproken moet worden door de jeugdrechtbank!
wij wisten niet eens dat er een jaar geleden een vonnis werd gesteld....maar nu er een uitspraak is moet mn broer wel aanwezig zijn???
we zijn bij de moeder op bezoek geweest..om te achterhalen wat er scheelde...blijkt allemaal zo erg niet te zijn...kind gaat nu naar een andere school en is de beste van de klas...blablabla...ze zullen zelf niet eens aanwezig zijn op de jeugdrechtbank daar hun advocaat alles regelt!
vandaag zat er weer een brief in de bus dat er nu wél allimentatie word geeist en dit door middel van een minnelijke schikking!
groot was onze verbazing daar ze 3 maand geleden geen geld wou!!
wat nu???daar wij niet zeker zijn dat het kind van mn broer is...denk ik dat we best eerst een dna test laten doen?
waarom word er eerst een minnelijke schikking voorgesteld?
we weten dat moeder in kwestie zelf niet zeker is van het vaderschap want ze kwam er vroeger openlijk voor uit!
wat is het beste dat we doen???
mijn broer heeft juist een huis gekocht en een lening lopen voor een auto...hij kan absoluut geen geld missen!en hij komt niet in aanmerking voor een pro deo!
kunnen wij ingaan op die schikking maar eerst een dna test eisen?
of het verder in de rechtbank uitvechten...waarbij er uiteraard meer kosten zullen zijn..als hij toch blijkt de vader te zijn!
wat kost een dna test?ik heb via internet gelezen dat je dit al voor een 200 a 300 euro kunt bekomen?
kan de moeder deze test weigeren???
waarom komt ze nu ineens wel af voor geld als het 3 maand geleden absoluut niet hoefde???kan ze dit zomaar na 12 jaar?
alvast bedankt voor jullie reactie
groeten angelina