dossier opvragen

bolleke11
Topic Starter

dossier opvragen

#1 , 07 sep 2007 13:18

Ik heb in mijn jeugd bepaalde dingen meegemaakt die zijn uitgekomen toen ik 11 jaar was. De feiten werden gepleegd door (stief)vader) die toen ook volledige bekentenissen heeft afgelegd.
Hij is na ondervraging terug mogen gaan maar er zou wel een proces van komen.
Een week voor dat proces zou beginnen heeft hij zelfmoord gepleegd dus er is nooit geen proces geweest.
Nu ben ik ondertussen 35 jaar en ik zit er al een hele tijd over na te denken om het dossier want dat zal er wel zijn omdat hij, mijn moeder en ik destijds ondervraagd zijn geweest om dit op te vragen.
Mijn vraag is nu of dit na 24 jaar nog opvraagbaar is en zo ja waar ik dan moet zijn om dit te kunnen doen.
Het is voor mij van groot belang dat ik dt eens zou kunnen lezen en dit omdat ik het dan misschien toch een klein beetje zal kunnen verwerken wat ik tot op heden nog altijd niet heb gekunnen omdat ik alles verdring.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 07 sep 2007 15:40

Je kan een brief sturen naar de procureur des konings voor inzage/toelating

Langs de andere kant is er de laatste jaren werk gemaakt van de dienst slachtofferonthaal en kunnen je van heel wat bijstand/tips voorzien . De drempel is dus veel lager dan de pdk

voor telefoonnummers/adressen zie link:

http://www.openbaar-ministerie.be/parke ... thaal.html

RR

bolleke11
Topic Starter

#3 , 07 sep 2007 16:22

Ok bedankt voor je antwoord!

Groetjes

Reclame

Terug naar “Andere”