Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen dagvaarden

mitch2k
Topic Starter

Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen dagvaarden

#1 , 04 jul 2012 07:46

Hallo,

ik heb enkele parkeer retributies gekregen van GAPA die ik betwist. Ik ontving nu via de deurwaarder een dwangbevel om te betalen (blijkbaar kan dit tegenwoordig zonder rechtzaak).
In het dwangbevel staat dat ik protest kan aantekenen door een dagvaarding ten gronde voor het vredegerecht. Hoe doe ik dit? Stuur ik gewoon een aangetekende brief naar de griffie van het vredegerecht, of moet ik zelf ter plaatse gaan? Mag ik het vredegerecht nemen waar ik woon, of moet dit in Antwerpen zijn (waar de retributies zijn uitgeschreven)?
Stopt dit ook automatisch de uitvoering van de deurwaarder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 04 jul 2012 23:41

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mitch2k
Topic Starter

#3 , 05 jul 2012 06:56

Thanks voor de info. Als ik het goed begrijp, is het dwangbevel dan zelfs ongeldig omdat ik het al eerder heb betwist.
Echter stond de deurwaarder al hier met dreigende taal dat hij binnen de maand terugkwam om beslag te leggen als ik niet zou betalen. Ik ga dus het zeker voor het onzekere nemen, en een verzoekschrift indien. Weet iemand of ik dat zelf moet gaan afgeven, of ik dit aangetekend naar het vredegerecht kan doen?

Reclame

j.demoor

#4 , 05 jul 2012 10:50

GAPA = Gemeentelijk Autonoom Parkeerbedrijf Antwerpen.

Inzake dwangbevel zie :
http://www.parkereninantwerpen.be/parke ... sprocedure" onclick="window.open(this.href);return false;

Een dagvaarding kan enkel gebeuren door een gerechtsdeurwaarder voor een Antwerpse vrederechter. Zij schort de uitvoerbaarheid van het dwangbevel op.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”