dringend advies nodig

luuk
Topic Starter

dringend advies nodig

#1 , 14 mei 2012 18:01

eigenlijk is het een moeilijk geval, maar ben ten einde raad en hoop toch op een oplossing

ten eerste heeft mijn vader 75 000 euro van mij gestolen, niet enkel van mij maar van zijn 3 kinderen. opa had dat voor ons gespaard, pa had er volmacht over en heeft alles opgemaakt, ik heb nu mijn rekeninguittrekksels opgevraagd om te kijken of het geld ooit op mijn naam heeft gestaan (daar die schenking mondeling is gebeurt en niet in het testament staat), ben nu nog aan het wachten op de uittrekkesels, maar hij is zo slim dat ik ervoor vrees dat ik niks bewijs ga hebben, mijn nonkel zit mee in dit spelletje, hij heeft een bank en laat gewoon mijn vader geld af halen van een rekening wat echt op mijn zus haar naam staat en ze is ouder dan 21jaar, en zo zijn er eigenlijk veel wanpraktijken in die bank.

alsof dit alles nog niet erg genoeg is gaat hij nu zijn huis verkopen, wat me niet uitmaakt, maar achter het huis ligt een weide van een hectare, ik heb 3 paarden en kon bij de bank lenen, ik heb een bod van 30 000 euro gedaan en krijg als antwoord dat hij niet aan mij verkoopt, ten eerste krijgt die wat het huis koopt voorrang, en zelfs als het huis gekocht wordt zonder de wei gaat hij nooit aan mij willen verkopen.

dus alles draait me vooral rond die wei, ik heb 3 paarden en wil dolgraag de wei kopen, maar hoe????? heeft er iemand tips wat ik kan doen?
mag hij zomaar aan vreemde verkopen als zijn eigen dochter het kopen wilt?
kan ik toch niet iets ondernemen om mijn gestolen geld op te eisen? zodat ik eventueel kan onderhandelen dat ik die 75 000 euro wel laat vallen als hij me de wei schenkt.

ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen, ben ten einde raad en heb niet echt het budget om een advocaat onder de arm te nemen. enkel als ik heel zeker ben dat ik het kan winnen, dan wil ik proberen ervoor gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mei 2012 18:34

het gaat dus over een spaarboekje op uw naam?
maar ook een op naam van uw zus? Had vader daar ook een volmacht?
of was hij in beide gevallen mede titularis?

Alles bij de bank waar uw oom werkt?

Als u geen titularis bent gaat u geen uittreksels krijgen..... is dat gezegd tegen u?

Indien er mogelijk fraude is kan u steeds naar de interne controledienst van de bank stappen .... maar dan moet u eerst wel wat bewijzen hebben.

Het huis is dat ALLEEN van uw vader?

Werken met een stroman vb zou ook gaan via een notaris.

luuk
Topic Starter

#3 , 14 mei 2012 19:13

de rekeningen stonden op ons naam, maar ik weet nog niet of hij volmacht had, maar zelfs zonder volmacht kreeg hij gewoon het geld waar hij achter vroeg.

met een stroman heb ik ook al gedacht, maar hoe? ze zeggen mij dat die persoon niet bv de wei kan kopen en mij een week later kan verkopen, vermits ik moet lenen bij de bank moet ik tekenen voor die wei, dus ik wil met een stroman werken maar weet niet hoe en wat ik kan en mag doen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 mei 2012 19:53

Die stroman kan kopen "in command", maar moet dan wel binnen de 24 uur de werkelijke koper kenbaar maken, maar dan is het te laat voor de verkoper zich terug te trekken.
Spreek hierover met uw notaris. Die kan u alles beter uitleggen.

luuk
Topic Starter

#5 , 14 mei 2012 20:53

mijn man maakt zich om nog iets zorgen, er is iemand wat tegen hem gezegd heeft dat ik eigenlijk niet van mijn eigen vader grond mag kopen, dat ik zogezegd geen stuk van mijn erfenis mag kopen.

Terug naar “Andere”