En over twee jaar terug kreeg ik een deurwaarder dat ik 8000 euro achterstallige allimentatie moest betalen.
Ze had er goed over nagedacht ze wist dat ik een huis had gekocht dat nog verbouwd moest worden en toen we er juist inzaten kreeg ik de deurwaarder.
En belde ze mijn vriendin op voor te zeggen hoe het nu voelde zonder luxe te zitten.
Ze heeft mij 8 jaar het leven zuur gemaakt maar ik ben altijd blijven denken aan mijn dochter.En zij is er de dupe van.
Om te beginnen wil ik eventjes duidelijk maken dat er een hele boel stappen tussen het niet-betalen van de alimentatie en het bezoek van de gerechtsdeurwaarder zijn.
De vrouw in kwestie moest een uitvoerbare titel hebben. Ik vermoed dus dat u talloze aanmaningen heeft gekregen, dat u voor de rechter bent moeten verschijnen, dat dat vonnis aan u is betekend geweest door de deurwaarder;
Tot zover de deurwaarderepisode.
Het is een goed teken dat uw ex een regeling met u wil treffen. Ik begrijp dat u bent gestopt met de alimentatie te betalen, maar als vader heeft u plichten. U heeft een kind verwekt en u dient uw verantwoordelijkheden op te nemen denk ik.
Een tussenkomst van de rechter die er binnenkort zit aan te komen is op zich niet slecht, zij kan daar nog altijd meedelen dat ze graag een regeling treft met u. De rechter kan dat dan laten noteren vermoed ik.
Een regeling omtrent alimentatie die bij de notaris is verleden, is ook 'op papier', het is dus niet zo dat u nu niets op papier heeft staan.
Verder begrijp ik niet zo goed wat uw vragen juist zijn. In het belang van het kind en in het belang van de relatie tussen u en uw ex-vrouw denk ik dat het aangewezen is om kalm te zijn, twee maal na te denken alvorens te reageren, en samen met de rechter tot een oplossing te komen. Ik kan begrijpen dat de gemoederen hoog kunnen oplopen, maar u zal er wel uitgeraken.
Ik weet niet goed of u iets heeft aan mijn mening, veel succes in ieder geval.