vermindering allimentatie

eefkens
Topic Starter

vermindering allimentatie

#1 , 27 apr 2011 11:15

Om een lang verhaal kort te maken...mijn ex betaalt al 12 jaar lang 99,67 € alimentatie. Hier bestaat een vonnis voor van het vredegerecht. In dit vonnis staat dus ook dat hij dat jaarlijks moet aanpassen aan de index. Dit heeft hij echter nooit gedaan. Mijn dochter is ondertussen bijna 13. Navraag bij mijn advocaat bracht aan het licht dat ik, omdat mijn dochter nu naar het middelbaar gaat, een aanpassing kan vragen van de alimentatie die hij 12 jaar geleden moest beginnen betalen....een verhoging dus. Dat zou naar het schijnt kunnen bij elke ingrijpende verandering in de leefsituatie van het kind (bij het gaan naar lagere school, middelbare school enz.) Ook zou ik recht hebben op die verhoging, maar dan met terugwerkende kracht. Ik zou tot 5 jaar terug kunnen gaan. De index-aanpassing daar kan hij niet onderuit en die zal hij moeten betalen, ook met 5 jaar terugwerkende kracht.
Nu komt de aap uit de mouw....mijn ex heeft een verzoekschrift tot regeling in der minne gekregen van mijn advocaat....dit is nu 2 maanden geleden. Hij beweert dat hij niet meer alimentatie kan betalen, hoewel hij bij zijn ouders inwoont en geen huur of dergelijke hoeft te betalen.... zijn situatie blijkt schrijnend te zijn.... maar ik ben nu te weten gekomen dat hij een huis gaat kopen, samen met zijn nieuwe vriendin, om op die manier niet meer alimentatie hoeven te betalen.... of zelfs vermindering te bekomen...
Geld om meer alimentatie te betalen heeft hij niet....hij gaat wel een zware lening aangaan om een huis te kopen.... de aanvraag tot lening dateert van na mijn aanvraag tot alimentatieverhoging....
Heeft er iemand hier ervaring mee? wat voor invloed zal zijn lening hebben op mijn vraag voor herziening aan de kosten voor mijn dochter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 27 apr 2011 12:04

wat voor invloed zal zijn lening hebben op mijn vraag voor herziening aan de kosten voor mijn dochter?
Geen enkele. Alimentatie is niet afhankelijk van de vaste lasten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

ingeh

#3 , 22 mei 2011 03:53

van wat zou dat dan wel afhankelijk zijn, oude belg?

Reclame

Terug naar “Andere”