heeft de politie of de directeur mijn rechten geschonden ?

EvilFreD

Re: heeft de politie of de directeur mijn rechten geschonden

#16 , 23 jan 2011 21:02

Maar lees vooral dit even:

http://www.elfri.be/ondervragingen-strafzaken" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 23 jan 2011 21:30

U bent op zijn minst verdachte want vermoedelijk is er nog wel wat anders.
En er is toestemming gegeven dus kan men voort.
De vraag of je een advocaat wilde .... is niet van toepassing
U bent minderjarig dus men had u zelfs geen copie van uw verhoor moeten geven.
Bij mijn weten is het gebruik van hasj en aanverwante produkten (gezien het % THC) in de huidige planten niet zo ongevaarlijk meer als pakweg 25 jaar geleden.
De vaststelling en aantreffen van is bij mijn weten legaal verlopen en PV werd opgesteld.
U staat nu in het ANG geregistreerd EN PV is naar het Parket.

prrrrrtprrrrrt

#18 , 23 jan 2011 22:07

of het gezegde: "

" Men zoekt spijkers op laag water."

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 23 jan 2011 23:15

U hebt het PV nr ... dan kunnen uw ouders een advocaat raadplegen en zijn advies inwinnen.
Wat de tekst van advocaat Elfri betreft die is uiteraard juist maar op dit ogenblik in België alleen van toepassing in zaken die voor onderzoeksrechter komen (voorlopig).
Probleem is men mixt nu het angelsaksisch systeem met ons systeem van strafonderzoek.
In Amerika zijn er een heleboel mogelijkheden qua onderzoek die hier niet mogelijk zijn. Ik weet nog zo niet of dat beter is.
In België is er de 24 uur regel. Dat zou dus moeten uitgebreid worden dus veel meer politiecellen betere scholing enz enz teveel om op te noemen en ik heb het dan nog niet op het kostenplaatje. Trouwens ook de advocaten zullen dan 24 uur op 24 paraat moeten staan want iedereen heeft recht op zijn advocaat. Binnen hoeveel tijd moet een advokaat ter plaatse zijn en dan ook nog een dokter best en 's nachts mag niet verhoord worden want dan heeft men zijn nachtrust nodig enz enz
Maar begrijp me niet verkeerd de rechten van de verdediging zijn voor mij heilig.

EvilFreD

#20 , 23 jan 2011 23:16

Een 13-jarige jongen die betrapt werd toen hij een laptop wilde stelen in elektrowinkel Mediamarkt,
is door een Antwerpse jeugdrechter vrijgesproken.
De bekentenis die hij afgelegde tijdens het politieverhoor gebeurde zonder bijstand van een advocaat
en is bijgevolg onrechtmatig verkregen bewijs. De uitspraak dateert al van vorige maand, maar raakte nu pas bekend.
...
"Hoewel het Belgische recht deze mogelijkheid niet voorziet, moet volgens artikel zes van het Europees Verdrag
voor de Rechten van de Mens een minderjarige beroep kunnen doen op een advocaat vanaf het eerste politieverhoor...
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... hoor.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false; 15/03/10

Direct gevolg van het Salduz-arrest van het Europees Hof (veroordeling Turkije op 27 november 2008 voor schending
van de mensenrechten, omdat de minderjarige Salduz bestraft werd op basis van bekentenissen die hij bij de politie aflegde zonder advocaat.
Ook hij trok die bekentenissen later weer in.)
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Andere”