hallo,
ik ben 17 jaar en ik woon in belgie.
een paar maanden geleden moest ik naar het politiebureau komen die tijd was ik 16 jaar. ( dus ik werd nie aangehouden)
er werd mij niet gevraagt of ik een advocaat wou.
(mijn vragen staan in het blauw)
dus ik ga samen met mijn moeder naar het politiebureau, ik en mijn moeder wisten niet waarvoor ik moest komen. (
is dit normaal ? )
dus eenmaal bij de politie zeggen ze mij warover het gaat,
het ging over een diefstal (pc boxen) in mijn voormalig internaat van meer dan een jaar geleden. ( voor de duidelijkheid ik ben onschuldig)
de politie stelt mij vragen, waar ik was tijdens het voorval, ik zeg dat ik daar in het internaat was gelijk alle andere die daar verblijfden.
de politie zegt dat de directeur mij heeft beschuldigt van die diefstal.
ik zeg dat ik onschuldig ben,
de politie zegt dan, jij was die dag uw kamer aan het leeghalen. (dit klopt omdat ik van school veranderde)
ik zeg dat ik nooit op de kamer van die persoon ben geweest en ook niets heb gestolen.
daarna vragen ze of ik op de hoogte was van die diefstal.
ik was op de hoogte omdat de directeur tegen de moeder van de bestolen persoon heeft gezegt dat ik die boxen heb gestolen zonder ook maar iets van bewijs.
de directeur heeft mijn moeders persoonlijke info (gsm adres enz..) doorgegeven aan de moeder van de bestolen persoon. die belt naar mij moeder met de woorden u zoon heeft mijn zoon bestolen. (
kan ik de directeur van het internaat daarvoor aanklagen of iets ? )
daarna vagen ze of ze een huiszoeking mogen doen (in mijn kamer)
ik zeg neen liever niet, (omdat er een beetje weed in mijn kamer lag. ik weet het mag niet maarja
de politie vraagt waarom niet ? je laat jezelf schuldig lijken,
daarna zegt de agent ik kan anders gewoon bellen voor een huiszoekingbevel.
ik zeg ja doe dat dan maar mag ik naar huis ?
hij antwoord neen je zal dan hier moeten wachten. ongeveer een uurke zegt hij.
(
mogen ze mij daar houden in afwachting van dit huiszoekingsbevel? )
ik zeg dan maar toe voor vrijwillige huiszoeking omdat ik niet beter wist.
daarna namen ze mijn foto's en vingerafdrukken.
dan vragen ze aan mij waarom ik eerst geen huiszoeking wou.
ik zeg eerlijk omdat er weed op mijn kamer ligt.
na ik een kopie van mijn verhoor heb ontvangen moesten we meerijden met de politie naar mijn huis
ze doorzoeken mijn kamer en vragen waar mijn weed is ik geef hun mijn weed en ze doorzoeken mijn kamer
( natuurlijk vinden ze niets want ik ben onshuldig)
daarna maken ze een pv op van die weed van op mijn kamer en vragen of ik een drugsprobleem heb,
ik zeg neen, ze vragen of ik alleen kan stoppen met weed, ik zeg ja natuurlijk
de agent zegt ok we zullen je binen onbepaalde tijd komen testen (plastest waarschijnlijk)
(
kan de politie dit doen ? voor dat beetje dat ze hebben gevonden ? )
ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en dat ik duidelijk was
alvast bedankt