Kind van partner ten laste nemen?

Pike8954
Topic Starter

Kind van partner ten laste nemen?

#1 , 23 okt 2007 15:42

Mijn partner en ik hebben twee kinderen, eentje uit haar vorige relatie en eentje samen...

Wij wonen feitelijk samen en het kindje in kwestie staat bij haar ten laste...

Kan ik ook dit kindje bij mij ten laste nemen?

Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 24 okt 2007 15:29

via adoptie kan het

RR

citroentje

#3 , 04 nov 2007 18:15

Ik denk dat het kan,ik ben gescheiden en me vriend is zelfstandig,ik ben sinds kort in de firma gestapt ik stempelde op dit moment,ik had me dochter tenlaste maar omdat ik nu geen inkomen meer heb sta ik en me dochter tenlaste van me vriend,ik krijg nu kinderbijslag via zijn sociale kas,we hebben daar geen problemen mee gehadt even een paar papieren ingevuld voor de kinderkas en sociale kas en het was in orde.Dus adoptie is er niet bij ten pas gekomen.

Reclame

selinake

#4 , 07 jan 2011 16:10

Geachte,

Ik heb een dochtertje van bijna 4 jaar zij is gehandicapt voor 66%(15 punten)
Zij staat opgeschreven op het adres van mij en mijn partner waar ik nu al 2 jaar mee samen ben.
Ze hadden ons gezegd da het beste was da mijn partner zowel het kind da wij samen hebben als mijn dochtertje van uit een andere relatie ten laste zou nemen wij hebben dat dan ook vorig jaar gedaan.
Want ik ben werkloos.
Wij hebben een gezinsamenstelling naar mijn partner naar zijn werk gestuurd en nu staat zij erop vermeld.

Maar nu twijfel ik of dit zeker mag???
Kan iemand mij even zeggen of het allemaal wel klopt en mag???

Groetjes Selinake

veerle1975

#5 , 07 jan 2011 21:36

@Selinake,

Dat is wettelijk geen enkel probleem. Ik ben intussen 4 jaar gehuwd met mijn partner waar ik samen een dochtertje mee heb. Ik heb ook een zoon uit een vorige relatie .
Mijn man heeft ons alledrie tenlaste ( staat ook zo vermeldt op zijn loonfiche's)

selinake

#6 , 10 jan 2011 09:31

@Selinake,

Dat is wettelijk geen enkel probleem. Ik ben intussen 4 jaar gehuwd met mijn partner waar ik samen een dochtertje mee heb. Ik heb ook een zoon uit een vorige relatie .
Mijn man heeft ons alledrie tenlaste ( staat ook zo vermeldt op zijn loonfiche's)

@ veerle,

Ik ben nog wel niet gehuwd met mijn partner.
Maar wij staan ook allemaal vermeld op zijn loonfiche.
Maar mijn partner moet toch zijn stiefdochter invullen volgend jaar op zijn belastingsbrief dan e?

Terug naar “Andere”