Tot op de dag van vandaag, hebben zij nog geen cent terugbetaald.
Er werd een onderlinge overeenkomst getekend, maar geen datum van terugbetaling vastgelegd.
Daar wij verbouwingsplannen hebben, zouden wij het geld zo snel mogelijk terug willen, maar de laatste maanden vermijden ze elk contact.
Ik heb al een paar sms'jes gestuurd met de vraag of zij een oplossing hebben, maar krijg telkens een antwoord dat nergens op slaat.
Ik heb wel alle sms'jes bewaard op mijn gsm.
Zelf zitten ze in een rechtzaak verwikkeld, door het faillisement van hun aannemer. Zij gaan ervan uit, ons terug te betalen, als ze zelf de schadevergoeding uitbetaald krijgen.
Ik ben van plan om eind deze week nog maar eens een sms te sturen en hen uit te nodigen voor een gesprek. Als er dan geen reactie komt, wil ik het proberen met een aangetekend schrijven, maar weet écht niet goed wat ik in die brief wel of niet kan/mag schrijven, zodat ze hem niet TEGEN ons kunnen gebruiken.
Moest een volgende afspraak allegelijk op niets uitdraaien, kunnen wij hen dan via de rechtbank aanmanen om het geld terug te geven ?
Kan dit met kortgedingprocedure, bij welke rechtbank moet ik mij wenden (vredegerecht of rechtbank van 1ste aanleg) en het liefst met zo weinig mogelijk bijkomende kosten.
Ik heb van dit alles geen kaas gegeten en wil zo weinig mogelijk fouten maken, bij een evt. ontmoeting of een AS.
Eén ding heb ik ondertss wel geleerd : vertrouw geen "vrienden", ook al ken je ze al meer dan 20 jaar

Dank bij voorbaat voor evt. nuttige inlichtingen.
grtjs Monique