#1 , 19 jul 2018 21:26
Hoi allemaal,
Onlangs heeft mijn beste vriendin contact gezocht met mijn ex-vriend via Facebook. In die gesprekken ging het over onze relatiebreuk, nu bijna 4 jaar geleden. Hierin zei mijn ex dat hij vond dat ik hem stalkte en bedreigde. Hierop zou hij naar de politie gestapt zijn waarna, volgens hem de stalking en bedreigingen ophielden.
Maar het vreemde is dat ik niets af weet van een mogelijke klacht tegen mij ivm stalking en bedreigingen. Ik heb nooit politie over de vloer gekregen hierover of wat dan ook. Is het normaal niet zo dat de politie zowel het slachtoffer als dader gaat verhoren in zo'n geval? Of zou het kunnen dat de politie vond dat mijn ex overdreef met wat hij stalking en bedreigingen noemt waarop er niets gedaan werd met de klacht? Of dat ze pas ingrijpen als het blijft duren en bij een eerste klacht, of hoe je het ook wil noemen, er eerder een melding van maken in hun databank? Hoe dan ook staat er letterlijk in zijn bericht dat ik pas stopte met stalken en bedreigen toen hij naar de politie gestapt was. Bovendien is mijn ex ook niet iemand die zomaar iets verzint, zelfs niet wat onze breuk betreft. Ik kon hem niet betrappen op een leugen in die berichten. Dus ga ik er niet zomaar van uit dat hij niet naar de politie ging.
Ik heb hem inderdaad veel sms'en gestuurd en ging hem thuis opzoeken, omdat ik wou praten over onze breuk en het nog goed wou maken. Hij voelde zich wellicht bedreigd, omdat hij nog materiaal van me had en niet meteen wou geven. Hierop heb ik er uitgeflapt dat ik hem kan aangeven voor diefstal. Al heb ik nooit die intentie gehad. Tot op heden heb ik mijn gerief nog steeds niet terug. Wat voor mij ook niet meer hoeft.
Wat denken jullie ervan? Ik kan ook bij de politie navraag gaan doen, denk ik, maar dat komt misschien ook wat raar over. Al zou ik het ergens wel willen weten wat er van aan is.
Alvast bedankt.
Jmi17