Neen, maar als dit echte spam is, trekken die "bedrijven" zich daar geen fluit van aan! In dat geval NOOIT klikken op de unsubscribe, want dit is eigenlijk tegen de malafide organisaties achter die mails zeggen: "Ja, ik gebruik dit e-mail adres nog actief, stuur nog maar meer rommel door!"ik blijf mails krijgen met reclame van firma's waar ik nog nooit van gehoord heb.
mogen zij deze mails blijven sturen ?
De bedrijven die je een mail sturen specifiek ivm GDPR zijn ter goeder trouw Daar zal je je perfect kunnen uitschrijven door op de unsubscribe te klikken. Maar alle pure "reclamemails" die je krijgt van obscure bedrijfjes voor trapliften, vochtproblemen in huis, verzekeringen, etc... waar ze met geen woord reppen over GDPR, zijn echte spam waar je niets tegen kan beginnen (behalve een goede spam-filter opzetten). Daar proberen unsubscriben is ten stelligste af te raden, omdat je dan aangeeft de je het e-mail adres nog actief gebruikt.Wat er veranderd is? Er is een nieuwe wetgeving betreffende de privacy in voege getreden, en om hieraan te voldoen krijg je al deze mails.
Als dit al zou bestaan, zal dit weinig uithalen voor die pure spam-mails... Die afzenders trekken zich nergens iets van aan.Bel me niet meer inschakelen.
Maar ik weet niet of er ook een mail me niet meer versie bestaat.
Inderdaad. Ik heb heel wat spam-filters met wildcards staan. Alles met onderwerp *trap*lift* wordt automatisch naar de spam gezet, bijvoorbeeld...+ een goede vuilbak functie - zelf al die mails steeds via berichtenfilters in prullenbak dumpen.
Ja. Probleem is dat de organisaties achter dat soort mails gewoon malafide zijn en zich dus geen fluit van de wetgeving aantrekken. GDPR heeft daar dus geen enkel effect op.dus de wetgeving is veranderd, maar in de realiteit zal ik mails van trapliften, vochtproblemen........ blijven ontvangen!!
Inderdaad, GDPR heeft niets te maken met spam, maar met bescherming van uw persoonlijke gegevens.Daar is het zoals Gebruiker21 al impliciet aangeeft ook helemaal niet voor bedoeld.