Hallo,
wie weet raad?
Sinds enkele dagen krijgt mijn vrouw op haar werk telefoontjes van een schuldeiser. Mag dit zomaar?
Iemand opbellen is geen schending van de privacy. Als uw vrouw aangegeven heeft niet meer gebeld te willen worden op haar werk, en dit gebeurt dan toch nog systematisch, kan ze klacht indienen voor belaging.Hallo,
wie weet raad?
Sinds enkele dagen krijgt mijn vrouw op haar werk telefoontjes van een schuldeiser. Mag dit zomaar?
Een schuld kan uiteindelijk uitdraaien op loonbeslag, en dan wordt de werkgever er sowieso bij betrokken...Maar de werkgever erbij betrekken leek me erover.
Ik lees nergens dat de schuldenaar niet op het werk mag gebeld worden. Ik lees enkel dat de werkgever niet mag ingelicht worden. Dit zijn twee verschillende zaken. Zolang de schuldeiser niet aan de werkgever kenbaar maakt waarvoor hij de schuldenaar wenst te spreken, zie ik het probleem niet. Maar zoals ik al zei mag het natuurlijk niet uitdraaien op belaging. Als de schuldeiser iedere dag begint te bellen, is dit een ander gegeven dan wanneer de schudeiser bijvoorbeeld twee keer gebeld heeft, met een paar dagen tussen.Dat mag de schuldeiser niet hij moet de wet volgen welke hem ter beschikking staat.