bankgegevens

Doutzen
Topic Starter

bankgegevens

#1 , 16 nov 2007 22:35

Mijn partner had tijdens onze relatie toegang tot mijn bankrekening via een volmacht, en na onze breuk heb ik nagelaten die volmacht te laten schrappen.
nu verneem ik dat mijn ex mijn uitgaven systematisch checkt en er tov anderen commentaar op geeft.

deze informatie kan hij volgens mij enkel verkrijgen door
1: er aan het loket expliciet naar te vragen
2: eventueel door de bank opgestuurde uitreksels te lezen; maar die uittreksels zouden dan wel op mijn naam maar op zijn adres (= mijn oud adres) verstuurd worden - zou kunnen als de bank mijn adreswijziging niet goed heeft genoteerd.

Op maandag ga ik mij naar de bank haasten om de volmacht te annuleren, maar intussen is mijn vraag : kan dit zomaar?

met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akromah

#2 , 17 nov 2007 00:21

Hallo,

even ter info.
Ik had een volmacht van mijn schoonpa, (overleden)
en heb er een van mijn zoon.
Ze zijn/waren bij dezelfde bank als ik.
Wanneer ik via mijn PC banking inlog,
zie/zag ik alles,
rekeningen, spaarboekjes, beleggingen,
van mijn schoonpa en mn zoon.
Wanneer je ex dus nog steeds volmacht heeft,
en PC bankiert via dezelfde bank als jij..
OK, dan ziet hij gewoon ook alles,
hij kan zelfs bewerkingen doen
(overschrijvingen en gelden verzetten)
wanneer hij dat wil, en volkomen legaal.

Volmacht snel annuleren !
groetjes..

Creatief

#3 , 02 dec 2007 16:04

Inderdaad, dit is perfect mogelijk via netbanking. Om deze volmacht te annuleren moet je zelfs nog niet naar de bank te gaan. Je kan deze volmacht vernietigen via je eigen netbanking.

Ik vind je ex wel geweldig! Hij had ondertussen al je rekeningen kunnen plunderen. Ik vind het tof van hem, dat hij dit niet heeft gedaan.

Reclame

citroentje

#4 , 02 dec 2007 18:45

via home banking kan je dat zien en zoals hierboven je kan die volmacht via je homebank intrekken.
Zo snel mogelijk die volmacht intrekken zou ik zo zeggen.
En ja een geluk dat hij je rekening niet gepluntert heeft want dan stond je nergens wat hij heeft een volmacht.

Terug naar “Privacy-bescherming”