naam en voornaam misbruikt op datingsite

zarah
Topic Starter

naam en voornaam misbruikt op datingsite

#1 , 04 nov 2007 20:59

Hallo,

Vandaag kreeg ik plots heel wat 'geile' smsjes en plots ook een telefoontje. Ik vroeg die man waar hij mijn telefoonnummer vandaan had en dat bleek van een datingsite.
Ik ben daarop gaan neuzen en wat blijkt: iemand heeft een profiel aangemaakt met mijn voornaam, naam, gsm en emailadres! Die persoon stelt mij als heet en geil voor.
Vreselijk vind ik dit!
Ik ga ervan uit dat dit ook wettelijk niet kan. Kan iemand dit bevestigen?
Welke stappen kan ik ondernemen?
Ik heb de site al gecontacteerd om het profiel te verwijderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dirk berden

#2 , 05 nov 2007 00:22

Hallo,

Vandaag kreeg ik plots heel wat 'geile' smsjes en plots ook een telefoontje. Ik vroeg die man waar hij mijn telefoonnummer vandaan had en dat bleek van een datingsite.
Ik ben daarop gaan neuzen en wat blijkt: iemand heeft een profiel aangemaakt met mijn voornaam, naam, gsm en emailadres! Die persoon stelt mij als heet en geil voor.
Vreselijk vind ik dit!
Ik ga ervan uit dat dit ook wettelijk niet kan. Kan iemand dit bevestigen?
Welke stappen kan ik ondernemen?
Ik heb de site al gecontacteerd om het profiel te verwijderen.
Ter zake kunt u bij de politie strafklacht met burgerlijke partijstelling neerleggen tegen onbekende. Indien u toch iemand verdenkt, kunt u dit melden aan de politie. Verzoek expliciet om deze piste dan te onderzoeken. Laat u bij het parket tevens registreren als slachtoffer. Op die manier wordt u op de hoogte gehouden van het onderzoek. De kans bestaat dat de procureur des Konings onderzoeksdaden laat stellen. Indien hij dat niet mocht doen hebt u de gelegenheid om strafklacht neer te leggen in handen van de onderzoeksrechter.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”