Privacywet & Facebook

NotAJudge
Topic Starter

Privacywet & Facebook

#1 , 10 dec 2014 20:51

Beste ,
Recent enkele problemen gehad (dewelke ik zelf kan oplossen)
Persoon x heeft zonder mijn toestemming dingen aangevraagd waardoor ik nu in de nesten zit .
Persoon x is tewerkgesteld voor de provincie & heeft dit alles via Facebook besproken ( waarin ook staat dat ik GEEN toestemming geef)
Nu is mijn vraag ben ik strafbaar als ik dit Facebook gesprek overmaak aan persoon x zijn werkgever gezien persoon x zijn functie binnen het bedrijf misbruikt heeft & dit al meermaals gedaan heeft ?

Alvast bedankt voor de hulp ,

Groetjes
We leven allemaal onder dezelfde hemel, maar hebben niet allemaal dezelfde horizon.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NotAJudge
Topic Starter

#2 , 11 dec 2014 11:26

Iemand ?
We leven allemaal onder dezelfde hemel, maar hebben niet allemaal dezelfde horizon.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 dec 2014 12:05

Een meer duidelijker post zou zeker aan antwoordje kunnen opleveren. Lijkt nogal een warrig verhaal.

Reclame

NotAJudge
Topic Starter

#4 , 11 dec 2014 17:55

Het komt op volgende neer :
Mag ik een screenshot nemen van een Facebookgesprek ( tussen mij & persoon x) waarmee ik kan aantonen dat een persoon foutief handelt alsook zijn functie binnen een bedrijf misbruikt .
Dit gesprek wil ik dan overmaken aan persoon x zijn overste .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 dec 2014 18:27

Over welke feiten gaat het zijn dat strafbare feiten?
Indien strafbare is er maar een adres politie voor aangifte.
Indien u naar werkgever gaat ( provincie is geen bedrijf maar een openbare dienst) kan het wel eens uitdraaien op laster en of eerroof en aanverwante misdrijven tgo u.

NotAJudge
Topic Starter

#6 , 11 dec 2014 18:29

Beste Franciscus ,
Niet strafbaar naar mijn weten maar wens hierover de mening van de werkgever te horen .
Ik zal u een pb sturen met de beknopte informatie

skabalie

#7 , 18 dec 2014 20:42

Mocht ik dergelijke tegenkomen, dat ik daardoor serieus in de problemen zou kunnen geraken, dan zou ik de diensten waarmee ik in de problemen kan komen, verwittigen, dat persoon X zijn functie heeft misbruikt. Echter hoe kan men dat bewijzen? Als er duidelijk in zijn gesprek staat, dat hij dat doet zonder U toestemming, dan heeft U misschien een been om op te staan.
Maar als die persoon bij de provincie werkt en een goede reputatie heeft, dan vrees ik, dat U het lastig kan hebben, of dat hij nog verder kan gaan. Misschien (indien mogelijk) is het beste dat u met persoon X in contact komt, en hen vraagt wat zijn bedoeling was.
Bij bewijslast, kan U ook klacht indienen bij facebook zelf.

Terug naar “Privacy-bescherming”