Pagina 1 van 1

Interimkantoren en persoonsgegevens

Geplaatst: 12 jul 2014 12:25
door netgeo
Beste

Enkele jaren geleden las ik in Test Aankoop een artikel over privacy en verwerking van de persoonsgegevens door interimkantoren / uitzendkantoren.

Ik meen me te herinneren dat in het artikel geconcludeerd werd dat wanneer men zich als klant van een uitzendkantoor laat uitschrijven men ook kan vragen of de persoonsgegevens die het bedrijf in het verleden heeft verzameld worden vernietigd. Klopt dit? Ik kan mij nochtans inbeelden dat het interimkantoor ook het recht heeft om bepaalde informatie over arbeidscontracten uit het verleden bij te houden.

In het artikel stond ook dat je als klant van een interim kantoor de gegevens ter inzage kan opvragen die door het bedrijf worden bijgehouden.

Re: Interimkantoren en persoonsgegevens

Geplaatst: 12 jul 2014 12:40
door denlowie
Ieder handelaar is verplicht zijn gegevens zoals facturen, bestelbons enz..10 jaar te bewaren , Nu een interim kantoor is ook een handelaar en moet dus ook zijn gegevens minstens 10 jaar bijhouden, ook van hun personeel, en hun sociale documenten, dit is in sommige gevallen maar 5 jaar.