foto's kleine op het internet...

Jos_be
Topic Starter

foto's kleine op het internet...

#1 , 20 jul 2011 17:28

Mijn vriendin, met wie ik een erg problematische relatie heb (daar wil ik verder niets over kwijt), is erg actief op het internet, o.m. via spelletjes etc. Haar profielfoto op facebook is een foto van haar met haar (onze) nu vierjarige dochter. Hoe het komt weet ik niet, maar die foto is op verschillende publiekelijk toegankelijke websites terug te vinden. Dat wil ik dus ab-so-luut niet: ik wil geen enkele afbeelding van mijn kleine op het internet! Zoals steeds, als ik haar confronteer met dergelijke "kleinigheden" komt er geen antwoord. Als ik aandring ontaardt het in de zoveelste ruzie. Soit: ik wil die foto's weg en aangezien zij de bron is, moet zij ervoor zorgen dat dat gebeurt. Ik ben bereid hiervoor naar de rechtbank te stappen. Wat kan ik het beste doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 21 jul 2011 22:23

Eerst eens goed nadenken waar u mee bezig bent: als u naar de rechtbank gaat stappen hiervoor, dan zal uw relatie gedaan zijn ...

Verder kunt het het proberen te laten verbieden, maar als zij slim genoeg is, zal ze er vervolgens voor zorgen dat u niet meer kunt ZIEN dat er foto's van uw dochter op Facebook staan ... ze zal namelijk u en al uw familie en kennissen blokkeren. U zult dus a) niets bereikt hebben en b) geen gezin meer hebben.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

j.demoor

#3 , 22 jul 2011 11:29

“Art.10.De auteur of de eigenaar van een portret dan wel enige andere persoon die een portret bezit of voorhanden heeft, heeft niet het recht het te reproduceren of aan het publiek mede te delen zonder toestemming van de geportretteerde of, gedurende twintig jaar na diens overlijden, zonder toestemming van zijn rechtverkrijgenden.”(30 JUNI 1994. - Wet betreffende het auteursrecht en de naburige rechten).

“Art.374.§ 1.Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen...”(Burgerlijk Wetboek).

Bij gebreke van overeenstemming over voornoemde reproductie en publicatie kan u zich wenden tot de rechter. De bevoegde rechter is de jeugdrechter van de verblijfplaats van het kind. De zaak wordt ingeleid met een verzoekschrift op tegenspraak. Kopieer daartoe de tekst van art.1034ter Gerechtelijk Wetboek en gebruik deze als invulformulier mits omzetting in briefvorm. U kan hierin uw bewijsstukken inventariseren en toevoegen. Dit kan in principe zonder advocaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 21 nov 2011 18:28

ne simpelen boer zei oeit es tvolgende

Ge kunt nie mee twie eene maoekn en laoter der alleen over beslissen ge blijft atij mee twie
of tsoe moeten zein dat één van de twee iet misfoetert.

Dus wat ga jij in een zaak van een kind dat werd verwekt en opgevoed binnen een relatie opleggen
als er geen enkel feit of bewijs is dat uw vriendin iets mispeutert. Ik vermoed dat het uiten van uw
ongenoegen niet voldoende grond zal zijn om uw vriendin te verbieden wat ze nu doet.
Misschien maakt u een waterkansje mocht u uit elkaar zijn en er bewijs is van nadelige invloed
op het kind maar verder dan dat zal u weinig of niks kunnen doen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Privacy-bescherming”