hinder van fruitboom buren

yvonna
Topic Starter

hinder van fruitboom buren

#1 , 02 sep 2010 14:44

Wij wonen in en straat die paralel loopt met de steenweg. Onze achtertuin komt tegen de achtertuin van een huis op de steenweg,maar die huizen liggen hoger dan onze straat. Op het einde van de tuin van die mensen staat er een fruitboom en als daar appelen aanhangen en ze waaien eraf vallen ze op het dakje van ons stalletje en vandaar dan in de tuin. Wat zich ook voordoet als wij juist op zo een ogenblik uit ons stalletje komen dat we gevaar lopen zo één of meerdere appels op ons hoofd te krijgen.
Ik heb over een tweetal jaren bij die mensen geweest om dit uit te leggen. ze zouden de boom snoeien als de appeltjes rijp waren (intussen moest ik maar het gevaar lopen van een klop op mijn hoofd van een appel die toch van een drietal meters naar beneden vliegt.)
Nu dit jaar is er weer nogal veel wind geweest en begint het lolletje opnieuw. Ik zou graag willen weten of dit mag dat die fruitboom feitelijk een beetje gevaar meebrengt voor de buren die lager wonen?

Dank en groetjes Yvonna

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 sep 2010 15:10

Newton achterna... :D

nog recent is een vergelijkbaar probleem in detail besproken op dit forum, zoek eens op "oeroud bos".

yvonna
Topic Starter

#3 , 03 sep 2010 02:10

Newton achterna... :D

nog recent is een vergelijkbaar probleem in detail besproken op dit forum, zoek eens op "oeroud bos".
Bedankt voor de informatie.Een moeilijke materie lees ik. Ik zal me toch eens tot de wijkagent wenden om te beginnen. Ik wil niet moeilijk zijn met de buren maar heb toch schrik om zo enkele appels op mijn hoofd te krijgen.

Groetjes yvonna

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 sep 2010 11:09

Tenzij er duizenden appelen aan die boom hangen zal de kans zeer klein zijn dat er meer dan 1 appel gelijktijdig op uw hoofd zal vallen. Daarbij heb je als buur het recht die appelen te houden voor eigen gebruik.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 sep 2010 16:19

Van wie is die vallende appel ??
Hij ligt reeds op het stalletje - dus van de eisende buur.... en nu rolt de appel verder op het hoofd van de eisende buur ... dus zou ik denken eigen schade.... :wink:

Terug naar “Privacy-bescherming”