vorige huisbs achterstal aan nieuwe huisbaas doorzeggen

ellende
Topic Starter

vorige huisbs achterstal aan nieuwe huisbaas doorzeggen

#1 , 26 mar 2010 17:39

Dag

Wij hadden nog een kleine huur-achterstal bij onze vorige huisbaas. Dit is al voorgekomen op het vredegerecht..
wij zijn vlak daarachter verhuisd naar een nieuw appartement met de beste voornemens. We hebben er alles aan gedaan om dat niet meer aan de hand te hebben, wat ook gelukt is.

Nu heb ik onlangs van onze nieuwe huisbaas vernomen dat de vorige huisbaas hem had opgebeld om ons zwart te maken, te zeggen dat wij niet te vertrouwen zijn terwijl het wel degelijk andersom is.
Zij had de ean nr na een halfjaar ineens met pen verandert maar dat is een kwestie appart.
Ook heeft ze hem dus verteldt dat wij een immens hoge schuld zouden hebben bij hem...

Vanzelfsprekend vind ik dit dus echt niet kunnen en we zijn ook echt smerig en bedrogen behandelt geweest door die vorige huisbaas .

Kan ik hier iet tegen doen?
want dit is toch schending van onze privacy of laster...???

alvast dank voor jullie tips
groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mar 2010 19:54

ean nr ?? barcode??

dat wij niet te vertrouwen waren...
inzake wat --- dat moet duidelijk gezegd zijn
gezegd tgo wie enkel huisbaas of meerdere getuigen

zaak voor de vrederechter is die al ten einde.

ellende
Topic Starter

#3 , 27 mar 2010 00:27

Hoi
In het eerste halfjaar kregen wij onze elektriciteitsfactuur maar niet in orde..Telkens werd ons terug gestuurd dat de ean nr niet correct was...
Wij hadden altijd alles gedaan, tijdig gereageerd om dat te kunnen op te lossen.
Na een dik halfjaar had die huisbaas opeens de nr op de kast veranderd met een balpen. Toen wij deze doorgaven aan de maatschappij kregen wij een rekening van duizende euro's!?
Vroeger stond op dat adres maar 1 meterkast. En ze hebben daar nu 3nieuwe appartementen gebouwd. Ik vermoed dat het verbruik van voor en tijdens de bouw gewoon aan ons werd gerekend.
Maar wij hebben ons verhaal bij de bevoegde commissie gemeld. Deze is nu met die zaak bezig..
Kan dit eventueel in ons voordeel spelen indien ik ergens klacht kan indien voor die laster??

Die zaak via het vredegerecht is hellaas al betekend...

grtn en welgemeende dank voor alle tips

Reclame

ellende
Topic Starter

#4 , 27 mar 2010 00:38

even toevoegen..
zij heeft volgens mij gezegt dat wij nooit op tijd betaalden en soms te weinig, dat na ons vertrek daar vaak deurwaarders stopten voor ons (terwijl onze domicile al lang was verandert naar dat nieuwe adres en wij hadden er geen gezien)
ja spijtig alleen aan onze nieuwe huisbaas.. maar die zou me dat wel willen bevestigen als dat nodig is...

Terug naar “Privacy-bescherming”