blog over werken aannemer

blogger01
Topic Starter

blog over werken aannemer

#1 , 25 sep 2009 22:17

Dag iedereen,

Ik heb een kort vraagje : onze aannemer, waarover we helemaal niet tevreden zijn, staat vermeld op een website waar de internetgebruiker een mening kan toevoegen.
Ik had er graag uitvoerig beschreven wat er tijdens de werken allemaal misgelopen is, maar ik beperkte mij toe te vermelding dat ik "niet tevreden ben over de uitvoering van de werken". Nu, beschouwd zijn advocaat dat als laster (ik heb in ieder geval aangetekend een "dreigement tot verdere stappen" ontvangen).
Moet ik mij hierover zorgen maken ?
Zoja, waarvoor dienen zo'n reviews dan, als je enkel het positieve mag vernoemen ?

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Simon Verhoeven

#2 , 25 sep 2009 22:24

Je moet je geen zorgen maken.
Hij mag zeggen wat je wilt, maar als je niet tevreden bent dan ben je niet tevreden.
Je mag nog altijd je mening uiten.

En als je je klachten gedocumenteerd hebt zou ik ze er ineens bij zwieren.

Vandebos

#3 , 26 sep 2009 07:43

blogger stuur mij eens de url van die site.

Reclame

blogger01
Topic Starter

#4 , 28 sep 2009 10:19

Bedankt voor de reacties !

Simon, ik had er foto's en meer uitleg bijgezet maar om het niet te laten verder escaleren heb ik nu mijn commentaar beperkt tot "we zijn niet tevreden..."

Ik had eerst een blog waar onze avonturen met de aannemer stonden (met vermelding van de naam van de firma), maar blijkbaar zou dat inderdaad niet echt wettelijk zijn (laster).
Dus de naam van de firma is nu veranderd in "de firma"...

Simon Verhoeven

#5 , 28 sep 2009 11:53

Van laster kan er al zeker geen sprake zijn, hoogsten smaad vermits het waar is.
Zie ook http://www.iusmentis.com/maatschappij/j ... belediging
http://www.iusmentis.com/meningsuiting/ ... elediging/

Terug naar “Privacy-bescherming”