Mijn ouders laten me niet gerust

Gast
Topic Starter

Mijn ouders laten me niet gerust

#1 , 17 mar 2009 22:54

Ik ben nu sinds augustus van huis weg... Maar mijn ouders blijven me volgen, ze gaan na bij de bank hoe het staat met leningen, ze gaan na via iemand die ze kennen bij de belastingen hoe het daar staat met de gegevens en ook via het stadhuis zeggen ze...
Ze weten waar ik woon, hoeveel ik op mijn rekening staan heb en welke leningen ik heb afbetaald...
Kan dit allemaal maar en wat kan ik er tegen doen? Ben ik dan nergens op mijn gemak?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 mar 2009 00:00

U zal ten eerste bewijzen dienen te verzamelen dat uw ouders effectief deze stappen ondernemen.

U kan ook altijd een aangetekende brief schrijven naar de dienst belastingen en de bank in kwestie (hoofdzetel voor beide heeft meeste effect daar zij het objectiefst zijn) Waarin U de situatie schetst en vriendelijk en beleefd duidelijk maakt dat personeel van hun instelling/bedrijf misbruik maakt van zijn toegangsrechten om vertrouwelijke gegevens over uzelf en uw zaken aan derden mede te delen die geen recht hebben op deze informatie en dat u wenst dat deze vergrijpen stoppen.

In België bestaat nog steeds een beperkt bankgeheim (op papier) en bij de dienst belastingen kunnen ze er zeker niet mee lachen als er gegevens gelekt worden (ze zijn al blij als ze zelf aan hun eigen gegevens raken...)
Idem voor stadhuis.

Voor belastingen, banken en stadhuis (bij het laatste vermoed ik rijksregister) worden normaliter van elke raadpleging van uw gegevens logs bijgehouden van wie deze heeft geraadpleegd. Deze personen dienen ook te kunnen verantwoorden waarom ze deze hebben geraadpleegd. Wees gerust dat als de personen die éénmaal deze gegevens onterecht aan je ouders hebben medegedeeld hierover worden aangesproken dat wel zal stoppen. In alle drie de diensten die je aanhaalt is het onterecht raadplegen en verstrekken van deze gegevens niet alleen voldoende reden tot onmiddellijk ontslag, doch tevens strafrechtelijk vervolgbaar.

Schrijven dus en aangetekend plz. dan heeft u een bewijs in handen dat u tegen de diensten in kwestie kan gebruiken mocht u merken dat deze situatie zich in de toekomst opnieuw voordoet om de diensten zelf in gebreke te stellen en te vervolgen.

Gast
Topic Starter

#3 , 19 mar 2009 09:45

Dank je voor je snelle antwoord. Ik heb de brieven aangetekend verstuurd, ben eens benieuwd naar het antwoord...

Nogmaals veel dank

Reclame

D R M

#4 , 21 mar 2009 14:46

geachte zoon,

uw lening en geldzaken zijn absoluut onze laatste zorg en ik denk niet dat iemand in de bank geintresseerd is om deze gegevens door te sturen omdat wij sinds geruime tijd niet meer met deze gezamelijke bank werken.
Dat we uw adres hebben is gewoon toeval omdat een klant U zag binnenstappen in uw appartement.Men zag u in de Delhaize en op de markt, misschien die ook een brief schrijven.Uw belastingen kan men en zal men ons niet kunnen doorsturen omdat er sinds uw vertrek nog geen aangiften kunnen gebeurd zijn( u hebt nooit gewerkt) Verder wensen wij afstand te nemen van alle aantijgingen die worden gedaan door U.Mijn laatste contakt(?) met u was een verjaardagskaart en kerstkaart en een mail op 23 december 2008, dat kan men moeilijk stalking noemen.Misschien heeft u die brief niet duidelijk gelezen waarin staat dat ik afscheid heb genomen van mijn zoon. Wij hebben geen behoefte om ons verder te verdiepen in ons verlies van onze zoon op 14 augustus 2008. wij wensen U alle geluk en voorspoed,
uw ma,pa en broer

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mar 2009 17:14

Veder ter info

Aan elk feit zijn er twee zijden (of meer)
Hou er dus ook rekening mee dat het gaan vertellen van zaken die niet waar zijn - strafrechtelijke gevolgen kan hebben.
Lasterlijke aantijgingen en laster en eerroof.

Dus zeker niet gaan vertellen dat...
De brieven waarin u een aantal zaken opwerpt naar bepaald diensten kan wel.
Hou er wel rekening mee dat intern bij een aantal diensten een onderzoek gaat gebeuren en dat - ook het resultaat zijn gevolgen kan hebben.
Zolang dat u niet specifiek bepaalde personen vermeldt maar enkel een vraag naar de dienst toe - is het zeker in orde.

jokeenfamilie

#6 , 23 mar 2009 10:12

Beste,
Misschien ben je fout te denken dat ze je lastig vallen, en zijn ze gewoon
' begaan' met hun zoon....
Sommigen denken nogal vlug dat er sprake is van stalking!!
Ouders bedoelen het in de meeste gevallen er goed met hun kinderen,
denk er misschien eens goed over na .
Ouders zijn erg loyaal naar de kinderen toe en omgekeerd ook.
Bezin eens goed en denk eraan dat ons 'verblijf ' hier maar tijdelijk is en soms erg kort...
Groetjes en het beste voor jullie . joke

Joeri_J

#7 , 23 mar 2009 11:51

Misschien zulke zaken niet uitvechten op een publiek forum?

Misschien als tip om ook uw echte naam (zeker niet volledige) te gebruiken in publieke fora's.

m2c.

artemis

#8 , 23 mar 2009 12:32

Misschien zulke zaken niet uitvechten op een publiek forum?

Misschien als tip om ook uw echte naam (zeker niet volledige) te gebruiken in publieke fora's.

m2c.
Tenzij....
Dit kan ook aanzet geven 'tot'.
Als er geen andere communicatievorm meer was kan dit ook positief uitdraaien.

Vandebos

#9 , 23 mar 2009 12:45

Hoe dan ook lijkt het me voor alle betrokken partijen raadzaam verdere discussie via privé-brichten te voeren of om, indien beide nog wat water hebben om in hun wijn te doen, ergens op neutraal terrein af te spreken met eventueel een tussenpersoon die totaal onwetend is van hun probleem en enkel tot doel heeft de ontmoeting niet te laten ontaarden.

D R M

#10 , 23 mar 2009 18:39

Misschien kan dit inderdaad een aanzet zijn. mijn volledige naam wel of niet doet er niet toe. en inderdaad dit was de eerste keer dat ik iets las van onze zoon sinds oktober 2008. en misschien is dit inderdaad prive, maar vergeet niet,en dit geld voor iedereen, uw kind, zoon of dochter verliezen na een jarenlange onvergetelijke prachtige tijd, om welke reden ook is een deel dat sterft van u. ik wens het niemand toe en hoop dat elke mens dit gespaard blijft, het beste aan idereen en tot ooit.

jannemanenvrienden

#11 , 24 mar 2009 17:17

Hallo beste mensen van en op het forum,
Eventjes tussendoor iets wat ik zojuist kreeg van een vriend, en het zo,n mooie en ware tekst vind...

:We hebben allemaal een lijst van mensen tegen wie we een wrok koesteren: mensen die ons hebben gekwetst en die wij dat nooit hebben vergeven. Maar het punt is dat ieder mens die wij niet kunnen vergeven onze sereniteit ondermijnt. En wat voor rendement heb je trouwens van je onverzoenlijkheid?
Kies dus vandaag iemand uit en vergeef die persoon wat hij of zij je heeft aangedaan . Besluit dat je niet langer wilt tolereren dat wat die persoon heeft gedaan tussen jullie in blijft staan en je gemoedsrust verstoort... :

Zou beter psychologie gaan studeren denk ik....
Om het maar met de woorden van joke te zeggen/ klint clichè , maar onze tijd dat we hier op dat bolleke rondlopen is tè kort om problemen te maken en ja Joachim een medaille heeft twee kanten , maar je hebt maar 1moeder / 1 vader/ en velen beseffen dit jammerlijk genoeg als ze er niet meer zijn....
Wij wensen jullie alvast alle geluk toe en dat krijg je pas als je vrede sluit met je verleden!!!!!!!!!! groet jan en de vrienden :idea: [/b]

Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#12 , 25 mar 2009 08:17

Thread geanonimiseerd, dit om vraagsteller en diens familie te beschermen.

De webmaster.

katrientjevanwevelgem

#13 , 27 mar 2009 12:25

Beste webmaster,
Tread geanonimiseerd!?
Misschien is dit een hulplijn om die mensen zo weerom dichter bij mekaar
te brengen-zou toch een extra dimensie geven aan het forum...
Kan een eerste stap zijn , zou fijn zijn voor hen en voor iedereen die met
zo,n problematiek te maken krijgt.....
MVG katrien

webmaster
Beheerder

#14 , 27 mar 2009 12:41

Katrien, de beslissing om te anonimiseren werd genomen na overleg met beide partijen (zoon en ouder).

Ik denk dat zowel zoon als ouder later mogelijk spijt kunnen krijgen van wat ze hier niet-anoniem zouden hebben geplaatst.

Mocht één van beide partijen dat wensen, willen we gerust helpen om hen in contact te brengen met elkaar.

Dank voor het begrip,

De webmaster

katrientjevanwevelgem

#15 , 28 mar 2009 12:49

Thanks,
Hoop dat er voor hen snel contact is , want zoals de vader schreef, doet er niks meer pijn denk ik dan gemis ouder-kind-kind-ouder.
Ik heb mijn moeder door omstandigheden ook een tijd moeten missen, en nu her-vonden...en mijn leven heeft een nieuwe wending gevonden en ben ik terug een gelukkig mens.........vandaar :)
Groetjes katrien

Terug naar “Privacy-bescherming”