Is dit relevant?Wat zou je daar mee kunnen winnen?
Je mag die foto's hebben, maar niet verspreiden als de geportretteerde daar geen toestemming voor gegeven heeft. Niet onbelangrijk voor een juridisch forum.Wat zou je daar mee kunnen winnen?
Als ik de TS correct begrijp zijn het helemaal niet de kinderen van deze ex, maar van de eerste ex.Onder voorbehoud; Van niet correct advies; Volgens mij zou u kunnen repliceren op de foto's waar uzelf op staat. Maar ik heb mijn twijfels. In elk geval zijn het ook haar kinderen en wanneer zij het hoederecht heeft doet ze met de foto's van haar kinderen wat zij wil,
Ik heb 3 kinderen. 2 van mijn eerste huwelijk en 1 samen met haar. Dat ze ons gezamenlijk kind op haar Facebook plaatst is uiteraard geen enkel probleem. Het gaat over mijn andere 2 kinderen waar ze geen moeder van is...Onder voorbehoud; Van niet correct advies; Volgens mij zou u kunnen repliceren op de foto's waar uzelf op staat. Maar ik heb mijn twijfels. In elk geval zijn het ook haar kinderen en wanneer zij het hoederecht heeft doet ze met de foto's van haar kinderen wat zij wil,
Het gaat niet over ons gezamenlijk kind maar over mijn 2 andere kinderenEn even ter aanvulling: hoederecht bestaat niet meer sinds 1995. Dat is nu gedeelde ouderlijke autoriteit. Dus de ene ouder heeft wel de vrijheid om van de andere ouder te eisen dat foto's van de gezamenlijke kinderen niet openlijk (voor iedereen) op sociale media worden gepubliceerd. De andere ouder heeft wel de vrijheid om binnen een beperkte vriendenkring de foto's bekijkbaar te laten. Alsook de foto's niet bekijkbaar te laten zijn voor de andere ouder.... Dus als de andere ouder de privacyinsttellingen van haar FB verengt, kan de andere ouder niet zien of de foto's openbaar bekijkbaar zijn.