Bescherming Deurwaarder?

Stef
Topic Starter

Bescherming Deurwaarder?

#1 , 29 mar 2006 14:00

Mijn broer is zelfstandige, mijn ouders hebben veel geld in zijn zaak gepompt om hem te helpen starten, ze hebben ook leningen aangegaan om hem verder te helpen en hebben zelfs een nieuwe hypotheek op hun huis genomen...
Nu draait die zaak van mijn broer niet denderend en heeft den enen of den anderen pipo hem opgelicht voor een paar miljoen belgische franken.
De zaak dreigt failliet te gaan en mijn ouders dreigen dus ook alles kwijt te raken -> huis, meubels, auto...
Mijn ouders hebben me nu gevraagd of ze hun meubels op mijn naam mogen laten zetten en dit laten schrijven bij de notaris, als er deurwaarders komen dan is er niets van hen, maar van mij en kan er dus ook niets meegenomen en verkocht worden.
Kan dit in mijn nadeel draaien? En brengt het iets op??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 29 mar 2006 16:01

In geval van revindicatie biedt een geregistreerde eigendomsverklaring geen waarborg t.a.v. derden,zodat het eigendomsbewijs van de erin vermelde goederen niet noodzakelijk vaststaat.Ook een factuur mist t.a.v. derden bewijswaarde wanneer niet is aangetoond dat de erop vermelde goederen met eigen gelden werden aangekocht.(Antwerpen 22 oktober 1990,Bull.Bel. 1992,2728.)

Stef
Topic Starter

#3 , 29 mar 2006 17:08

Dus als ik het goed begrijp kunnen ze beter deze notariskosten sparen en het zo laten?

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”