Hi
ik heb een website (puur hobby, geen inkomsten van) waar ik foto's plaats genomen op BMX wedstrijden. Gisteren was ik op een wedstrijd, ik mocht foto's nemen op voorwaarde dat ik ze niet op onze website zet, omdat er exclusiviteit was gegeven aan iemand.
heeft men het recht me te verbieden foto's van mijn vrienden (of anderen) op mijn site te plaatsen ?
Thanks,
raoul.
zelfs al hebben je vrienden toestemming gegeven om foto's te nemen, kan de organisator van een evenement verbieden dat er foto's genomen worden op zijn evenement behalve indien je zijn toestemming heeft. De concrete voorwaarden ken ik hier niet voor, ik vermoed dat een vermelding op de tickets of een verwijzing naar een reglement die dit bepaalt, voldoende kan zijn.
Ik heb ooit een GSM doorgegeven in een mixed zone (zone voor contact tussen pers en atlete) aan een atlete op een kampioenschap en mijn GSM werd bijna in beslag genomen. Reden: ik had geen accreditatie voor radio/tv en werd dus verdacht van een audio-interview te doen. Ik vermoed dat ze dit wel juridisch konden onderbouwen
.