Schending van de privacy? (met gevolgen)

GaëlleLee
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Schending van de privacy? (met gevolgen)

#16 , 03 okt 2024 21:28

TS heeft inderdaad het recht om die toelage aan te vragen.

Echter lees ik alleen maar reacties van de verhuurder waar hij ook gerechtigd toe is. Namelijk indexeren huur en mogelijk opzeggen. Dat kan hem natuurlijk ook niet kwalijk genomen worden.

Wat is nu juist het probleem wat de verhuurder doet waarover dit topic een antwoord moet geven?
De vraag ging niet over mijn verhuurder maar over een overheidsinstantie die iets over mij zegt tegen een voor hen onbekend persoon.

Ik heb heel zeker recht om een huursubsidie aan te vragen, een nee heb ik en een ja kan ik krijgen.
En ik heb ook het recht om de korting (onroerende voorheffing) die een eigenaar krijgt omwille van mijn invaliditeit, terug te vorderen. Dat is nu éénmaal de wet.
Verhuurder mocht en kon indexeren maar deed het niet.

GaëlleLee
Topic Starter

#17 , 03 okt 2024 21:53

Als ik weet dat u een huursubsidie heeft aangevraagd en ik vertel dat aan iemand anders die ik ken, is dat helemaal niet strafbaar. Ook al schendt dat misschien uw privacy.

Ik ben geen bedrijf of organisatie, dus heb geen GDPR richtlijnen om me aan te houden. Het is ook geen kwaadwillige leugen, dus geen laster.

Niet alles wat iemand niet graag heeft, is daarom verboden.
Bwa, ik zou toch ook niet graag hebben dat iemand mijn toestand van financiën en subsidies gaat rondbazuinen.
"Iemand van deze firma heeft aan mijn huisbaas gezegd dat mijn aanvraag voor een huursubsidie de oorzaak is van zijn ellende en kosten." --> Ik ben vrij zeker dat deze persoon wél zich te houden heeft aan GDPR en deze informatie van de huurder die een subsidie vraagt, niet aan derden (in dit geval de verhuurder) mag meedelen. Daar heeft de verhuurder toch geen zaken mee?
Maar Topicstarter kan helaas niets met deze informatie om zijn/haar toestand te verbeteren...

De huisbaas gaat echter zijn boekje te buiten met dit bericht:
toen u me in het verleden er over aansprak heb ik nadrukkelijk gezegd dat ik dit niet wilde . --> ging hij jou dan financieel vergoeden ipv de huursubsidie?
U heb dan toch uw zin doorgedreven en de aanvraag gedaan met alle gevolgen van dien . dat is uw recht
Ik ben daar inderdaad niet blij mee door u heb ik nu al duizenden euros kosten moeten betalen aan werknemer heb ik de erkende diensten op mijn nek gekregen met alle ongemakken . Tja, hij krijgt hiervoor huur en daar tegenover staat dat hij het pand in orde moet houden
Maar dit vind u blijkbaar normaal , dat de eigenaar door de fout dat u maakt moet opdraaien daar wordt er niet over gesproken . u hebt geen fouten gemaakt
Vind het zelfs beschamend dat je de gelden dan ook nog opvraagt te weten dat ik alle kosten moet dragen .welke gelden?
Als u er niet ging naar vragen zou ik nog alles in de doofpot gestoken hebben maar helaas doet u het toch .doofpot?
U mag dit gerust met de huur vertrekken maar ik ga dan ook vanaf september de nodige indexering op de huur doen .hopelijk weet hij niets van de wet en vraagt hij de huurindex niet voor de voorbije 3 maanden
dus betaalde ik zelf onderdelen voor de Bulex, de badkamer volledig opnieuw gerenoveerd (plinten, tegels, verluchting in deur en verluchting naar buiten), tuin ingericht enz...
Hebt u daar nog facturen van? Had u dit op voorhand met hem afgesproken? Wat was zijn reactie toen? Want een badkamer opniew renoveren is ook 1000-en euro's die eigenlijk voor laste van de verhuurder zijn. Anders kan dit uw antwoord zijn op zijn "duizenden euros" kosten. :evil:
De gelden waarover hij spreekt is de vermindering onroerende voorheffing. Dit ging over €734 (3jaar met terugwerkende kracht) die hij verplicht moest doorstorten aan mij. Dit jaar gaat het over €177,..

Wat de badkamer betreft, mijn zoon heeft er niet bij stilgestaan om dit bij te houden. Ik heb wel de foto's voor en na.
De onderdelen van de boiler heb ik wel op factuur. De eerste keer heb ik hem daarvoor gecontacteerd maar communiceren was onmogelijk. Ik moest maar mijn contract bekijken en zien dat ik jaarlijks onderhoud moest doen.
Ja tuurlijk wel maar ik woonde er nog maar een jaar. Een abonnement bij Bulex is 2-jaarlijks en in mijn contract staat niks over de boiler. Maar mijn leven is mij meer waard dan een rekening voor onderhoud dus ik doe het wel.

De duizende euro's waarover hij spreekt zouden er geweest zijn indien hij daadwerkelijk de herstellingen zou gedaan hebben.
Ik schat een €500 aan materiaal heeft hij uitgegeven.

GaëlleLee
Topic Starter

#18 , 07 okt 2024 14:55

Als ik weet dat u een huursubsidie heeft aangevraagd en ik vertel dat aan iemand anders die ik ken, is dat helemaal niet strafbaar. Ook al schendt dat misschien uw privacy.

Ik ben geen bedrijf of organisatie, dus heb geen GDPR richtlijnen om me aan te houden. Het is ook geen kwaadwillige leugen, dus geen laster.

Niet alles wat iemand niet graag heeft, is daarom verboden.
Bwa, ik zou toch ook niet graag hebben dat iemand mijn toestand van financiën en subsidies gaat rondbazuinen.
"Iemand van deze firma heeft aan mijn huisbaas gezegd dat mijn aanvraag voor een huursubsidie de oorzaak is van zijn ellende en kosten." --> Ik ben vrij zeker dat deze persoon wél zich te houden heeft aan GDPR en deze informatie van de huurder die een subsidie vraagt, niet aan derden (in dit geval de verhuurder) mag meedelen. Daar heeft de verhuurder toch geen zaken mee?
Maar Topicstarter kan helaas niets met deze informatie om zijn/haar toestand te verbeteren...

Idd @Thomas, u bent geen overheidsinstelling.
Ik heb een huursubsidie aangevraagd en geen uithuiszetting wegens onbewoonbaarverklaring, gelukkig maar want dan stond ik echt op straat. De gemeente/stad moeten je wel helpen maar vol is vol dus ze helpen niet en dan zit je in cat. dakloos/sofaslaper.

De huisbaas gaat echter zijn boekje te buiten met dit bericht:
toen u me in het verleden er over aansprak heb ik nadrukkelijk gezegd dat ik dit niet wilde . --> ging hij jou dan financieel vergoeden ipv de huursubsidie?
U heb dan toch uw zin doorgedreven en de aanvraag gedaan met alle gevolgen van dien . dat is uw recht
Ik ben daar inderdaad niet blij mee door u heb ik nu al duizenden euros kosten moeten betalen aan werknemer heb ik de erkende diensten op mijn nek gekregen met alle ongemakken . Tja, hij krijgt hiervoor huur en daar tegenover staat dat hij het pand in orde moet houden
Maar dit vind u blijkbaar normaal , dat de eigenaar door de fout dat u maakt moet opdraaien daar wordt er niet over gesproken . u hebt geen fouten gemaakt
Vind het zelfs beschamend dat je de gelden dan ook nog opvraagt te weten dat ik alle kosten moet dragen .welke gelden?
Als u er niet ging naar vragen zou ik nog alles in de doofpot gestoken hebben maar helaas doet u het toch .doofpot?
U mag dit gerust met de huur vertrekken maar ik ga dan ook vanaf september de nodige indexering op de huur doen .hopelijk weet hij niets van de wet en vraagt hij de huurindex niet voor de voorbije 3 maanden

Soms heeft een mens nog rechten en niet alleen plichten. Het is abnormaal hoe hij denkt het recht te hebben om mij te zeggen wat ik mag of niet mag. Ik ben bijna 56 jaar, 3 jaar geleden heb ik de dood in de ogen gekeken toen mijn borstkas werd opengemaakt, ik woog 39 kg. Haalt ze het? Ik ben erdoor gekrabbeld, moeilijk en langzaam.
Wat hij schrijft gaat regelrecht in tegen de antidiscriminatiewet, discriminatie op basis van handicap. (Hetgeen C. Rousseau zei en aan de schandpaal werd genageld valt in het niets bij zijn verwijten), terwijl we altijd een goede relatie hadden.
Behalve de wet zal niemand mij nog zeggen wat ik mag of niet mag. Ik ben oud en wijs genoeg maar voor velen is een sociaal geval tegelijkertijd ook dom, marginaal en denken ze dat we quantité négligable zijn. Hijzelf woont bij zijn vriend in het buitenland en hij doet verhuring van vakantievilla's.

De doofpot, vermoedelijk wil hij gewoon zeggen dat hij normaal geen indexaanpassing zou gedaan hebben. Het enige wat in de doofpot kan gestoken worden is zijn eigen nalatigheid. Geen EPC, geen conformiteitsattest wat verplicht is waar ik woon en dit moet 10-jaarlijks gebeuren.
Hij is eigenaar van meerdere huizen en naar eigen zeggen heeft geen enkel van zijn andere huizen dit. Dan begrijp ik waar zijn colère vandaan komt die naar zichzelf gericht moet zijn. De schepen van wonen heeft het dossier opgevraagd en het conformiteitsattest is een verplichting van 't stad uit.

dus betaalde ik zelf onderdelen voor de Bulex, de badkamer volledig opnieuw gerenoveerd (plinten, tegels, verluchting in deur en verluchting naar buiten), tuin ingericht enz...
Hebt u daar nog facturen van? Had u dit op voorhand met hem afgesproken? Wat was zijn reactie toen? Want een badkamer opniew renoveren is ook 1000-en euro's die eigenlijk voor laste van de verhuurder zijn. Anders kan dit uw antwoord zijn op zijn "duizenden euros" kosten. :evil:

@ongelukbelaagd
Hij heeft geen duizenden euro's moeten betalen want de 'gebreken' die aanleiding gaven tot het rapport onbewoonbaar/ongeschikt, heeft hij uiteindelijk niet moeten herstellen. Het technisch rapport van de eerste controleur was echt zwaar overdreven. De hercontroleur heeft die gebreken geschrapt.
Het huis is van ca.1890 en heeft houten gewelven en dat leeft een beetje. Zelf heb ik dat op de 2de verdieping (gebrek) nog niet gemerkt en nu nog niet. In de trap naar het 2de is er een trede die 15 cm hoog is en de rest allemaal 17 cm en dat in combinatie een 'stijle' trap= niet ok, levensgevaarlijk.
De leuningen van de beide trappen, niet ok. 50 cm bovenaan en 50 cm onderaan moest erbij komen. Hij heeft er is verlengstuk laten plaatsen wat het nogal pijnlijk maakt als ik met een volle wasmand naar beneden ga (combinatie met de stijle trap!).
Er ontbrak een deklat tussen trap en de vloer op de 1ste verdieping.
Ik was er blijven aan haperen met het gevolg 4 draadjes in mijn kin. Er moest een nieuwe komen dus. Daags nadien bleef ik er terug aan haperen 🤦.
De kosten voor de badkamer vielen best mee vooral omdat mijn zoon het zelf gedaan heeft maar hij heeft de rekening niet bijgehouden. Ik was daar totaal niet mee bezig omdat ik dit niet ging en ga doorrekenen (maar wel genoeg foto's). Van boiler en het veilige deurslot heb ik ze wel nog.

Reclame

GaëlleLee
Topic Starter

#19 , 07 okt 2024 14:59

TS heeft inderdaad het recht om die toelage aan te vragen.

Echter lees ik alleen maar reacties van de verhuurder waar hij ook gerechtigd toe is. Namelijk indexeren huur en mogelijk opzeggen. Dat kan hem natuurlijk ook niet kwalijk genomen worden.

Wat is nu juist het probleem wat de verhuurder doet waarover dit topic een antwoord moet geven?
Ik heb hem niks verboden hé, hij heeft vrijwillig niet geïndexeerd. Opzeggen kan hij ook niet zomaar doen, tenzij hij er zelf in komt wonen, kinderen heeft hij niet.
Ik hoop dat u begrijpt wat het probleem is.

GaëlleLee
Topic Starter

#20 , 07 okt 2024 15:11

Tja een verhuurder die u 8 jaar jaarlijks een cadeau gegeven heeft van 1000€ a 2000 €. Die is dus a priori slecht? Daarom haken er zoveel verhuurders af omdat ze altijd de slechterik zijn. Een van mijn vroegere buren was ook niet tevreden van de eigenaars/verhuurders. Is verhuisd. Betaalt nu veel meer. En schrikt nadien van jaarlijkse indexering en het surplus van sindicuskosten. Vraagt nu aan haar vroegere verhuurder dat ze terug mag komen als er bij hen een appartement vrijkomt.
Ah, hij heeft al die jaren zijn goed hart getoond. Dat is wat u zegt toch? Ik denk dat zijn mailtje naar mij toont hoe goed zijn hart is.
Hebt u eigenlijk mijn bericht gelezen voor u dit schreef? Zijn cadeau heeft hij dubbel en dik teruggekregen in de vorm van herstellingen die ik betaald heb. Ik kan het niet uitbreken als ik eruit moet, zijn huis is in waarde gestegen.
Mijn vraag en het verhaal van uw buren...? Link? Ik woon hier dolgraag en wil hier zeker niet weg.

[/i]

GaëlleLee
Topic Starter

#21 , 07 okt 2024 15:14

ik heb geen idee hoever GDPR in deze gaat, maar ik vraag me af wat deze persoon dan had moeten doen.
Stel dat de huisbaas nu vraag waarom er een conformiteitsonderzoek op zijn woning wordt uitgevoerd. Wat moet die persoon van de firma die het onderzoek uitvoert dan wel zeggen?
Hetzelfde wat een medisch secretaresse moet zeggen als een derde gegevens vraagt over een patiënt.

GaëlleLee
Topic Starter

#22 , 07 okt 2024 15:19

Volgens mij heeft er niemand de GDPR regels geschonden. De verhuurder kan ook door de vlaamse overheid hiervan verwittigd worden. Zeker als hij verplicht een aantal gebreken moet herstellen. Ongeacht of deze door sleet of door huurder werden verooraakt (vb trapleuning afgebroken). Als eigenaar of verhuurder dit document ontvangt weet hij zelf wel dat dit door huurder werd aangevraagd voor huursubsidie, zeker als huurder daar al even woont.
Ongeacht of deze door sleet of door huurder werden verooraakt (vb trapleuning afgebroken).
Geen van beide. Ze was gewoon tekort, de eigenaar zijn schuld en niet de mijne.
De overgrote meerderheid kent een huursubsidie zelfs niet. Hij wist maar al te goed dat hij dit kon verwachten wegens verplichtingen vanuit de stad.

mava105

#23 , 07 okt 2024 16:43

WAAROM telkens een nieuwe reactie van TS. Op 24minuten 5 reacties van TS zonder enig antwoord van enig ander lid hier.
TS : denk voor dat je hier iets schrijft even na wat je wil zeggen, en copieer niet telkens de voorgaande opmerkingen, die trouwens allemaal van uzelf komen. Zoek best een andere hobby als je teveel tijd hebt . Ikzelf ben al lang gestopt uw bijdragen te lezen, en ik denk nog vele anderen samen met mij.
Hou het gewoon kort, bondig en duidelijk.

ongelukbelaagd

#24 , 07 okt 2024 17:33

TS, ik denk dat ik heb geantwoord op uw vraag of uw privacy geschonden is. Daar ga ik niet meer op in.
Hou de foto's en rekeningen goed bij voor wanneer u er ooit eens zou uitmoeten en hij onterechte kosten in uw schoenen zou schuiven.

"Een abonnement bij Bulex is 2-jaarlijks en in mijn contract staat niks over de boiler. Maar mijn leven is mij meer waard dan een rekening voor onderhoud dus ik doe het wel." Als huurder bent u verantwoordelijk voor het 2-jaarlijks onderhoud van de Bulex maar volgens mij bent u niet gehouden aan het dure abonnement van de Bulex. U kan ook een sanitaire firma laten komen om dit uit te voeren zonder onderhoudscontract. Ik ben hier wel niet zeker van!

Terug naar “Privacy-bescherming”