Huurprijs was € 625.
Ik dacht, het één plezier is het andere waard dus betaalde ik zelf onderdelen voor de Bulex, de badkamer volledig opnieuw gerenoveerd (plinten, tegels, verluchting in deur en verluchting naar buiten), tuin ingericht enz...Indexering heeft hij nooit gedaan omdat hij een vaste huurder en hij geen verloop wou + het was een gunst naar mij toe.
In september 2023 vraag ik online een huursubsidie aan, ook de 'vermindering onroerende voorheffing' vraag ik aan.
Er werd een conformiteitsonderzoek gedaan, een verplichting van de stad zelf. Het conformiteitsattest wordt geweigerd omdat er werken moeten uitgevoerd worden.
En dan loopt het volledig fout.
Iemand van deze firma heeft aan mijn huisbaas gezegd dat mijn aanvraag voor een huursubsidie de oorzaak is van zijn ellende en kosten. Eerlijk gezegd, ik wist zelf ook niet dat zo'n attest nodig was.
Dit was de reactie van mijn huisbaas naar mij. Mijn subsidie en zijn korting op onroerende voorheffing die hij moet doorstorten naar mij, blijken voor hem pesterijen te zijn.
Hij denkt ook te kunnen bepalen wat ik mag of niet mag.
Toen u me in het verleden er over aansprak heb ik nadrukkelijk gezegd dat ik dit niet wilde .
U heb dan toch uw zin doorgedreven en de aanvraag gedaan met alle gevolgen van dien .
Ik ben daar inderdaad niet blij mee door u heb ik nu al duizenden euros kosten moeten betalen aan werknemer heb ik de erkende diensten op mijn nek gekregen met alle ongemakken .
Maar dit vind u blijkbaar normaal , dat de eigenaar door de fout dat u maakt moet opdraaien daar wordt er niet over gesproken .
Vind het zelfs beschamend dat je de gelden dan ook nog opvraagt te weten dat ik alle kosten moet dragen .
Als u er niet ging naar vragen zou ik nog alles in de doofpot gestoken hebben maar helaas doet u het toch .
U mag dit gerust met de huur vertrekken maar ik ga dan ook vanaf september de nodige indexering op de huur doen .
De relatie eigenaar/huurder is volledig verziekt en dat allemaal omdat ik een huursubsidie heb aangevraagd.
Uiteindelijk blijkt het stad de oorzaak omdat het hier een verplichting is. Nu ja, mocht zijn huis in orde staan gingen er geen kosten zijn.
€795,96 dit zal mijn nieuwe huurprijs zijn en kan ik niet betalen met mijn inkomen. Geen vrije sociale woningen, dus kom ik op straat te staan.
Heeft de persoon van deze firma de wet van de privacy geschonden? Ik loop daar niet mee te koop en dat zijn niemand zijn zaken maar ik zit er wel door in de miserie.
Alvast bedankt.