#9 , 12 mar 2021 12:06
Mijn kind klaagt dat hij op school beledigd wordt door kinderen: ze duwen, plagen, slaan. Leraren zeggen dat kinderen zo spelen, dat ze zulke spellen hebben, dat dit normaal is. Het verbaast me te horen dat het oké is. Na school ontmoet ik het kind van streek en verdrietig. Nu zeggen verschillende schoolmedewerkers dat dit niet normaal is. Ik heb de schoolleiding herhaaldelijk gevraagd om deze situatie op te lossen, maar ze hebben mijn verzoeken gehoord, maar de situatie verandert niet, het wordt alleen maar erger. Ik ben verschillende keren gekomen en heb de kinderen zien spelen om de spelletjes van deze kinderen zelfstandig te begrijpen. Ik zag hoe andere kinderen me verschillende keren in het gezicht sloegen (niet mijn kind) en de leraar reageerde op geen enkele manier. Ik zag hoe ze mijn kind van achteren benaderden, hem bij de nek grepen en hem op de grond legden. De psycholoog van de school merkte op dat dit kinderen zijn die zo spelen. Op school is er geen eenduidig concept van wat normaal is en wat niet. Mijn kind heeft geen klachten van de school. Ik wil de antwoorden of situaties op de speelplaats opnemen om de situatie te begrijpen en ons probleem met de regisseur op te lossen. Op zoek naar manieren. Misschien kunt u voorstellen hoe u de situatie op school op een beschaafde manier kunt oplossen?