Jabbe, zeer verhelderend. MM scant de eID effectief terwijl er geen noodzaak is. Mijn dochter, b.v., had aankoop- en betaalbewijs bij.
Mss de moeite om eens te signaleren aan de Privacy Commissie dan.
Los van uw "incident", scant MM de eID echt op vrwijillige basis, volgens mij. Je hoeft je eID niet te laten scannen als je dit niet wenst (dat is toch mijn ervaring). Ik denk dat een keten als MM juridisch wel één en ander zal nagekenen hebben voor ze dit systeem invoerden...Jabbe, zeer verhelderend. MM scant de eID effectief terwijl er geen noodzaak is. Mijn dochter, b.v., had aankoop- en betaalbewijs bij.
De eID is gelinkt aan je saldo dat je betaalt of overhoudt als je betalende afvalsoorten aanbrengt. Als je saldo negatief is kom je er niet in.Maar ook hier is het gebruik van het containerpark een dienst die uw gemeente aanbiedt. Het is geen "recht" dat je hebt. Dit verschil moet je maken!Ik kan het containerpark van mijn gemeente pas inrijden als ik mij aanmeld met mijn eID.
Pech als ik hem niet bij heb of niet wil gebruiken.
Dat klopt ook niet helemaal.Nogmaals de nuance: de apotheker zal je geen geneesmiddelen weigeren te verkopen. Maar je kan een terugbetaling bekomen als je je eID afgeeft.Zelfs den apotheker heeft je ID kaart nodig, of je betaald je geneesmiddelen de volle pot.
Dat zullen ze zeker als ze tenminste hun juristen het volgende hebben gezien:Los van uw "incident", scant MM de eID echt op vrwijillige basis, volgens mij. Je hoeft je eID niet te laten scannen als je dit niet wenst (dat is toch mijn ervaring). Ik denk dat een keten als MM juridisch wel één en ander zal nagekenen hebben voor ze dit systeem invoerden...Jabbe, zeer verhelderend. MM scant de eID effectief terwijl er geen noodzaak is. Mijn dochter, b.v., had aankoop- en betaalbewijs bij.
Vraag eens aan uw school of zij werken met Pass. Dat kan verklaren waarom u de eID moet gebruiken voor het inloggen.Hoi
Ik vroeg me af of een school zijn gebruikers mag laten inloggen met een identiteitskaart om te pc's te mogen gebruiken?
Ik dacht dat enkel bevoegde instanties dit mogen vragen?
Pass is een systeem voor het beheer van het computergebruik door de klanten van een bibliotheek, de studenten in een school, of het publiek op allerlei andere openbare plaatsen.
De student
Pass zorgt voor een individuele login met wachtwoord per student. Ook inloggen met een studentenkaart of een eID behoort tot de mogelijkheden. De student beschikt vervolgens over een persoonlijk account, waarmee hij alle schoolse (pc-)activiteiten kan uitvoeren. Alle programma's die hij nodig heeft, zijn op de computer geïnstalleerd. De school bepaalt volledig de grenzen van wat kan en niet kan op deze computers, zodat de volgende mogelijkheden facultatief zijn:
Zo kan bijvoorbeeld de student een eigen bureaublad maken, of er een van de school voorgeschoteld krijgen. connecteren met het internet kan toegelaten worden. bepaalde toepassingen kunnen toegankelijk gemaakt worden, permanent of op bepaalde tijdstippen.