Is opname van een telefoongesprek opvraagbaar als bewijs.

pasm
Topic Starter

Is opname van een telefoongesprek opvraagbaar als bewijs.

#1 , 20 mei 2008 08:51

Ik heb een mondelinge koopovereenkomst afgesloten voor een perceel grond. Dit is telefonisch goedgekeurd, ook de prijs. Ik weet dat deze afdwingbaar is (consensualisme).
De verkoper stelt nu niet meer te willen verkopen aan mij en hij heeft een beter bod.

Vraag: worden alle telefoongesprekken (vaste lijn en/of gsm) opgenomen en zijn deze opvraagbaar om de mondelinge overeenkomst te kunnen bewijzen? Ik ken uiteraard de datum en tijd (ongeveer) van dit gesprek.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 20 mei 2008 19:41

Telefoongesprekken worden niet opgenomen. Dat zou immers de schending betekenen van een grondwettelijk gewaarborgd recht.

JohnD

#3 , 23 jun 2008 17:04

Telefoongesprekken worden niet opgenomen. Dat zou immers de schending betekenen van een grondwettelijk gewaarborgd recht.
Nou ja, dat is de theorie natuurlijk. In het ECHELON - netwerk zijn er wel computers die 24/24 alles opnemen en automatisch alles afzoeken naar bepaalde woorden, termen, namen.

Reclame

Terug naar “Privacy-bescherming”