bezoek aan kleinkinderen

cody
Topic Starter

bezoek aan kleinkinderen

#1 , 09 mar 2014 16:42

Reeds geruime tijd heb ik mijn kleinkinderen niet meer gezien. Die zijn ondertussen verhuisd doch ik ken daar geen adres meer van. Hoe kan ik te weten komen waar zij nu wonen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 10 mar 2014 10:19

U kan naar het gemeentehuis gaan van uw woonplaats en hun domicilie opvragen.
Als reden, indien gevraagd, kan u opgeven dat u omgansgrecht wenst aan te vragen.

cody
Topic Starter

#3 , 10 mar 2014 18:39

gaan zij mij dat zomaar geven? en hoe kan ik bezoekrecht opvragen moet dat langs de vrederechter?

Reclame

j.demoor

#4 , 11 mar 2014 08:14

"Art.3. Elke persoon...kan,op schriftelijk en ondertekend verzoek,een uittreksel uit de registers of een getuigschrift dat aan de hand van die registers is opgemaakt krijgen betreffende een inwoner van de gemeente wanneer de uitgifte van die documenten door of krachtens de wet is voorgeschreven of toegestaan."[K.B.16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters...(zie ook M.R.Binnenlandse Zaken 7 oktober 1992,B.S.15 oktober 1992 & vnl. 16 juli 1993)].

U kan een getuigschrift van woonplaats van uw kleinkinderen vragen en bekomen voor het indienen van een verzoekschrift op tegenspraak inzake persoonlijk contact grootouders/kleinkinderen (art.375bis Burgerlijk Wetboek).Stuur dit verzoek aan de Bevolkingsdienst van hun laatst gekende woonplaats en vraag daarin uitdrukkelijk uw verzoek zo nodig door te sturen aan de Bevolkingsdienst van hun nieuwe gemeente.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Turaki

#5 , 18 jun 2015 16:11

Stuur dit verzoek aan de Bevolkingsdienst van hun laatst gekende woonplaats en vraag daarin uitdrukkelijk uw verzoek zo nodig door te sturen aan de Bevolkingsdienst van hun nieuwe gemeente.
Waarom? Gewoon bij de eigen gemeente is toch voldoende, deze heeft toch evengoed toegang tot deze gegevens?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jun 2015 16:13

En zal familierechtbank zijn nu.

Terug naar “Privacy-bescherming”