Hallo,
Mijn collega haar loonbrief was niet juist. Ze vroeg hoeveel ik verdiende? Ik heb niet het bedrag gezegd wat ik verdiende..
Maar zei wel tegen haar dat ik meer had. Mijn collega is naar de personeelsdienst geweest om uit te zoeken wat er mis was met haar loonbrief.
Die collega heeft mijn naam vernoemd en gevraagd waarom ik meer verdiende als zij.
De personeelsdienst heeft de gegevens van mijn loonbrief met mijn collega besproken!!!
Omdat er een fout was bij mijn loonbrief vroeg ze aan mijn collega of mijn man bij mij ten last stond.
Wat dus niet het geval was en waardoor ik dus teveel verdiende door dat ik minder bedrijfsvoorheffing had betaald.
De personeelsdienst heeft gevraagd aan mijn collega of mijn man werk had????
En ze heeft mijn loonbrief naast die van mijn collega gelegd!!! Mag dit zomaar?
Mag de personeelsdienst mijn financiële zaken bespreken met een collega van mij om te achterhalen waar de fout zat????
Het gevolg is nu dat ik veel minder verdien en mijn collega meer.. Maar dat maakt nu niet uit omdat ik het toch eind van het jaar moet terug betalen
aan de belastingen...
Ik vind het niet juist dat de personeelsdienst mijn gegevens met mijn collega bespreekt!
Is daar een wet voor die zegt dat het schending van de privacy is???
Alvast bedankt
Groetjes
Hayley.