Ex-vrouw schreef een boek

yellow0410
Topic Starter

Ex-vrouw schreef een boek

#1 , 30 jul 2012 11:39

Hallo,

weet iemand wat ik hier kan aan doen.

Onlangs heb ik vernomen dat mijn ex-vrouw een boek heeft geschreven over onze echtscheiding en haar ervaringen daarin.
Ik heb dit nog niet kunnen lezen, ze zal het me ook niet voorstellen denk ik, maar ze is ook van plan dit uit te brengen.

Mag ze dit? Wat als mijn naam daar geregeld in staat. Is dat geen schending van de privacy?
ik heb geen zin dat iedereen alles over onze scheiding te weten komt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 30 jul 2012 12:53

Mag ze dit? Wat als mijn naam daar geregeld in staat. Is dat geen schending van de privacy?
Uiteraard
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#3 , 30 jul 2012 13:07

Uiteraard
Zo zwart wit is de privacy wetgeving ook niet. Veel zal afhangen van de wijze waarop de feiten worden weergegeven en het waarheidsgehalte van de beweringen.

Reclame

j.demoor

#4 , 01 aug 2012 09:42

“Art.3.§ 1. Deze wet is van toepassing op elke geheel of gedeeltelijk geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens, alsmede op elke niet-geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens die in een bestand zijn opgenomen of die bestemd zijn om daarin te worden opgenomen...”(8 DECEMBER 1992. - Wet tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens).

‘dat mijn ex-vrouw een boek heeft geschreven over onze echtscheiding en haar ervaringen daarin‘.

Een boek valt niet onder de toepassing van voornoemde wet.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Privacy-bescherming”