Dat kan hij toch veel beter en sneller nakijken via de rekeningen van de erflater. Ik dank dat die man onwettelijk bezig is.om er zich van te vergewissen of er in het verleden geen transacties van de erflater naar (één van) die rekeningen gebeurd zijn.
.
Ik denk dat het dat is wat er gebeurd is. Een advocat kan zo maar niet op eigenhoutje het bankgeheim laten verbreken...Dat kan hij toch veel beter en sneller nakijken via de rekeningen van de erflater. Ik dank dat die man onwettelijk bezig is.om er zich van te vergewissen of er in het verleden geen transacties van de erflater naar (één van) die rekeningen gebeurd zijn.
.
Blijft U bij Uw overtuiging dat een bankrekening niet kan ingekeken worden door een derde?In België bestaat geen bankgeheim, wel een discretieplicht.
Het Hof van Cassatie stelde in een arrest van 25 oktober 1978, Pas. 1979, I, 237 dat «de toepassing van art. 458 Sw. niet uitbreidbaar is tot diegenen op wie enkel een discretieverplichting rust» en dat «noch de aard van de door de bankier uitgeoefende taken, noch enige wettelijke bepaling aan de bankier de hoedanigheid verleent van een persoon die ertoe gehouden is het beroepsgeheim te eerbiedigen op grond van art. 458 Sw».