baas controleert traject

Dirkske
Topic Starter

baas controleert traject

#1 , 03 mar 2011 11:30

Niet dat mijn werkgever dit doet , want ik heb geen baan waar ik veel voor op de weg zit .
Maar over een tijdje geleden zag ik op kanaal Z een werkgever die een soort GPS transponder in de wagen van zijn werknemers had laten plaatsen om zo te kunnen controleren waar ze zich bevonden en tevens ook ter controle .

Is het niet verplicht dat de werkgever dit ter kennis moet brengen aan zijn werknemer dat er dergelijk toestel in zijn bedrijfswagen wagen bevind ?

Indien hij dit moet meededelen ,moet de werkgever dit schriftelijk meedelen of mag dit ook mondeling dit om eventuele betwisting over kennisgeving van dit systeem naar werknemer toe te vermijden ?

Geld zo'n controlesysteem als wettelijk bewijs bij eventuele ( betwistingen ) over ontslag ?

Ben benieuwd .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
EvilFreD

#2 , 03 mar 2011 11:43

Een werkgever moet dit gezien de wet op de privacy zeker meedelen aan zijn werknemers.
Maar nog afgezien daarvan, het mes snijd ook aan twee kanten.
Er zal namelijk geen discussie meer kunnen ontstaan in geval een werknemer te laat bij een klant arriveert.
Als hij bij de vorige klant op tijd vertrokken is en hij de kortst mogelijke route genomen heeft, is al het andere overmacht.
En dat is dan vastgelegd door het systeem. Om maar een voorbeeldje te noemen.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2011 11:57

De werknemer zal niet meer rap rap een privébezoekje aan zijn echtgenote of lief kunnen afleggen tijdens de werkuren :D
't zal de facteur zijn die langskomt :mrgreen:

Reclame

Vandebos

#4 , 03 mar 2011 12:18

Of zoals bij ons een lunchpauze inlassen van 11.30 tot 14.30...

Terug naar “Privacy-bescherming”