Dokter ( werknemer , werkloze )

Koeke
Topic Starter

Dokter ( werknemer , werkloze )

#1 , 22 nov 2010 19:10

Kan een dokter eigenlijk weten of zijn patiënt werkloos is en hoelang ?

Waar haalt hij deze informatie dan indien de patiënt zelf dit nooit gemeld heeft ?

Of moet de dokter dit invullen op het vertrouwelijk , want naar mijn mening moet daar niets op ingevuld worden of patiënt werkloos is , werkt of naam van zijn werkgever.

Dochter stond versteld dat hij dit wist dat ze die moment 2 maanden werkloos was.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2010 11:27

Kan een dokter eigenlijk weten of zijn patiënt werkloos is en hoelang ?

Waar haalt hij deze informatie dan indien de patiënt zelf dit nooit gemeld heeft ?
Bent U ooit bij de kapper geweest? Wat ik wil zeggen is dat mensen praten en allerlei nuttige en onnuttige informatie verspreiden. Heeft Uw dochter gedurende die twee maanden tegen niemand gezegd dat ze (tijdelijk) werkloos is?

Koeke
Topic Starter

#3 , 24 nov 2010 12:32

Stel nu dat dit toch zo is .

Is het dan mogelijk dat hij dit via een bepaald netwerk kan zien op zijn computer .

Ik weet niet of een dokter daar rechtstreeks toegang tot heeft mbt de sociale zekerheid of dergelijke .

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 24 nov 2010 21:10

Dokter kan dit niet zien op zijn computer. Maar wat is nu eigenlijk het echt probleem?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Privacy-bescherming”